گزارش تحقیق و تفحص از شستا

مثبت نیوز – یک شرکت خصوصی خارجی به نام «رمکو» در خرید تجهیزات وارداتی در ذوب آهن و حتی سایر شرکت‌های زیر مجموعه زغال‌سنگی در هلدینگ صدر تامین، نقش بسیار تأثیرگذاری دارد، مدیر عامل این شرکت، در سنوات قبل معاون فروش ذوب آهن بوده است. وی چندین سال است که مهاجرت کرده و در کشور آلمان زندگی و شرکت خصوصی خود را مدیریت می‌کند. در عین حال و به صورت هم‌زمان به واسطه تابعیت دوگانه و داشتن پاسپورت کشور عمان، مؤسس و رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی خارجی ذوب آهن (دوآرت) نیز هست.

 

شرکت «فرابُرد داده‌های ایرانیان»، روایت حقوق پایمال‌شده بیت‌المال توسط «یقه سفیدان» است. حقوق از دست رفته شرکت خدمات ارتباطی رایتل باید احقاق شود. بررسی ها نشان می‌دهد با تقلب صورت گرفته مالکیت ۷۰ درصد از سرمایه شرکت فرابرد توسط شرکت داده پایش آرته و فروش ۵۱ درصد از سهام خود به شرکت فناپ(توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان) به ارزش ۶۶۷ میلیارد ریال، با موردی عجیبی روبه‌رو هستیم.

شرکت ایران سازه تعداد ۲۵۳ فقره فروش را با ۵ درصد از مبلغ قرارداد واحد آپارتمان در منطقه یک تهران به صورت مبله با برندهای اروپایی تحویل شده است.

برخی از فروش‌ها که به تعدادی از کارکنان شرکت انجام شده، با شرایط ویژه صورت گرفته است. به طوری که کارکنان مبادرت به خرید واحد و با ۵۰ میلیون تومان قرارداد بسته اند.

شرکت‌های داروسازی فارابی، زهراوی، کاسپین تأمین، لابراتوارهای رازک و پارس دارو از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین(تیپیکو) زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، علیه شرکت دارویی رسافارمد با مالکیت فرزند وزیر اسبق در دولت یازدهم و رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق، طرح شکایت کرده‌اند.

مجموعه شرکت‌های تیپیکو در ازای مطالباتشان از فرزند این فرد پرنفوذ در دولت سابق، اقدام به معامله ملک با شخصی به نام غیر می‌کنند. ملکی واقع در خیابان دماوند به مساحت 5392 مترمربع به عنوان مابه‌ازای طلب به شرکت‌های زیرمجموعه تیپیکو واگذار شده، اما شخص فروشنده مدعی است ۲۹۰۰ مترمربع از این مساحت سرقفلی پارکینگ صنعتی بوده و متعلق به وی است و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است.

هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) آبان ۱۳۹۸ طی مصوبه‌ای، مبلغ ۲ میلیون یورو از منابع سهمیه فروش ارز پتروشیمی «فن‌آوران» را برای پرداخت به «ویلموتس» به فدراسیون فوتبال می دهد و در نهایت شش دانگ از ملک فدارسیون فوتبال و ۲٫۹۴ دانگ از ملک باشگاه پرسپولیس به شستا منتقل شده است.

یکی از تخلفات صورت گرفته گروه صنعتی بارز مربوط به فروش اینترنتی است که تعداد ۴۱۸۸۰ حلقه تایر در بازه زمانی ۰۱/۰۱/ ۹۷ لغایت ۳۱/ ۰۳/ ۹۸ از طریق سامانه به فروش رسیده است که ۸۰ درصد خریدهای انجام شده با اسامی و کد ملی جعلی و آدرس‌های مشابه انجام پذیرفته است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.