تفاوت های لاریجانی و جلیلی

مثبت نیوز – لاریجانی دکترای فلسفه از دانشگاه تهران(با تزی در مورد فلسفه کانت) دارد و استاد دانشگاه تهران است و جلیلی دکترای معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق دارد(با تزی در مورد سیاست خارجی دوران پیامبر) و استاد این دانشگاه است.

لاریجانی از ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ در صداوسیما مشغول به کار بوده و تا رده ریاست واحد مرکزی خبر هم پیش رفته بوده، چهار سال معاون وزیر شده و سپس به مدت ۶ سال معاون پارلمانی و حقوقی ستاد مشترک بوده است. پس از آن وزیر ارشاد شده و سپس به مدت ۱۰ سال ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده داشته و بعد از دوره کوتاهی دبیری شورای عالی امنیت ملی، به مدت سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی بوده که بالاترین سابقه در میان روسای مجلس در تاریخ ایران است و از سال ۱۳۹۹ نیز مشاور سیاسی رهبری است. او از سال ۱۳۹۲ نیز فارغ از شخصیت حقوقی خود به عنوان رئیس مجلس، با حکم شخصی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست.

جلیلی در مقابل از سال ۱۳۶۸ وارد وزارت خارجه شده و در حالی که در ابتدای دولت خاتمی به ریاست اداره آمریکا در این وزارت رسیده بود در دوره دوم او از وزارت خارجه خارج شد و به عنوان مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری کار خود را آغاز کرد تا اینکه در ابتدای دولت احمدی‌نژاد به سمت معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه رسید و سپس هم که وارد دبیری شورای عالی امنیت ملی شد. او در حال حاضر عضو مجمع تشخیص و البته شورای راهبردی روابط خارجی نیز هست.

‌‌

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.