مثبت نیوز – فروش خودروهای گروه خودروسازی بریتانیایی جگوار لندرور (موسوم به JLR) در پی واکنشهای منفی گسترده مخاطبان به تغییر نام تجاری، در ماه گذشته میلادی ۹۸ درصد کاهش یافته و به تنها ۴۹ خودرو رسیده است. در همین راستا جگوار ۵۰۰ نیرو را تعدیل میکند.
تغییر برند جگوار در سال گذشته که یک کمپین با رویکردی متفاوت و براساس ایدههای پسامدرن بود، با واکنش شدید و منفی مخاطبان مواجه شد. در نتیجه واکنش منفی مصرفکنندگان، فروش این برند به شدت کاهش یافت.
حدود ۱.۵ درصد از نیروی کار جگوار لندرور تحت تأثیر تعدیل قرار خواهند گرفت. بخش عمده سهام این خودروساز بریتانیایی، اکنون در اختیار گروه هندی تاتاموتورز قرار دارد. بااینحال تغییر برند و تلاش برای ایجاد تصویر جدید، مهمترین دلیل تعدیل نیرو در گروه جگوار لندرور است.
نوامبر سال گذشته، جگوار یک کمپین تبلیغاتی پر زرق و برق به راه انداخت. این کمپین که شامل تصاویری جدید از برند جگوار بود، خشم عمومی را برانگیخت.
فروش جگوار در اروپا پس از این تغییر برند ناموفق، به شدت کاهش یافت. طبق دادههای انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا، جگوار تنها ۴۹ دستگاه خودرو در آوریل ۲۰۲۵ به فروش رسانده است. این رقم در سال گذشته، ۱۹۶۱ دستگاه بود. فروش جهانی جگوار ۷۵.۱ درصد کاهش یافته است. بااینحال جگوار اصرار دارد که تغییر برند هیچ ارتباطی با کاهش شدید فروش این برند ندارد.