مثبت نیوز -کوین لین کلر، استاد برندینگ در دانشگاه دارتموث، معتقد است: «برندهایی که خود را با فرهنگ پیوند میزنند، در ذهن مصرفکننده به «داراییهای ملی» تبدیل میشوند. این پیوند، وفاداری مشتری را تضمین میکند.»
نانسی دوورت، پژوهشگر حوزه CSR نیز در کتاب «سرمایه فرهنگی»، میگوید: «حمایت از هنر، اعتبار اخلاقی برندها را افزایش میدهد و آنها را از رقبایی که صرفاً بر سود متمرکزند، متمایز میکند.»
اقدام اخیر دیوار در برگزاری نمایشگاه «صحنه صدای ایران» در ساختمان تاریخی کارستان، نمونهای مدرن از تلفیق فرهنگ و برندینگ است.
مرمت این بنا که محل زندگی فاخره صبا، از پیشگامان موسیقی ایران و از اولین خوانندگان اپرا در ایران بود و تبدیل آن به فضایی برای نمایشگاهی مبتنی بر تاریخ صدا دستاورد بزرگی محسوب می شود.
نتایج پژوهشی توسط موسسه Statista در سال ۲۰۲۳ نشان میدهد ۶۸٪ مخاطبان این پژوهش گفتهاند به برندهایی که در حفظ فرهنگ مشارکت میکنند، نگاه مثبتتری دارند.
مایکل پورتر، استاد دانشگاه هاروارد، در نظریه ارزش مشترک (Shared Value) تاکید کرده است: «شرکتها با حل چالشهای اجتماعی، همزمان به سودآوری و اعتماد عمومی کمک میکنند».
در دنیایی که ۶۸٪ مصرفکنندگان جهانی (طبق گزارش Nielsen 2021) ترجیح میدهند از برندهای متعهد به جامعه خرید کنند، پروژههایی مانند نمایشگاه صحنه صدای ایران یک سرمایهگذاری استراتژیک محسوب میشود.