نقد و بررسی بازار طلای آنلاین میلی

مثبت نیوز – میلی متعلق است به شرکتی به نام «سرمایه زرین ماندگار» که مجوز خود را از اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلای تهران دریافت کرده است.

 

این شرکت هم‌چنین از اتحادیه صنف کسب‌وکارهای مجازی کشوری هم برای سامانه معاملات آنلاین طلاب آب شده و مصنوعات طلا و جواهر پروانه کسب دارد. میلی می‌گوید با بیش از ۵۰۰ هزار نصب در بازار و مایکت توانسته اعتماد کاربران این حوزه را به خود جلب کند.

قواعد و مقررات این سایت را که مورد بررسی قرار می‌دهیم به این نکات مهم برمی‌خوریم:

نخست اینکه شما در این سایت، می‌توانید «میلی گرم طلا» یعنی یک هزارم گرم طلای ۱۸ عیار را هم بخرید یعنی نیازی نیست که حتی به اندازه یک گرم طلا هم داشته باشید و با مبالغ خرد هم می‌توانید برای خودتان پس انداز کنید.

دوم اینکه همیشه معادل مجموع موجودی کاربران سامانه، طلا به صورت فیزیکی در خزانه میلی هست و به عبارتی این اپ اقدام به «خالی فروشی» نمی‌کند. از لحظه خرید کاربر تا زمان تحویل طلا هم، مسئولیت حفظ و نگه‌داری بر عهده سامانه است. شرکت هم متعهد است که پس از درخواست کاربر، طلای خریداری شده را به کاربر تحویل دهد. حداقل طلای قابل تحویل به کاربر ۵ گرم است و پس از ثبت درخواست، طی ۲۴ ساعت کاری از خزانه میلی برای هماهنگی تحویل با کاربر تماس گرفته می‌شود. در حال حاضر، تحویل طلا فقط به‌صورت حضوری و در خزانه تحویل فیزیکی میلی در تهران انجام می‌شود. طلا هم فقط به شخص کاربر یا وکیل قانونی او تحویل داده می‌شود.

سوم اینکه میلی برای خدماتی که ارایه می‌دهد کارمزد می‌گیرد. کارمزد خرید و فروش ۰.۵ درصد است و کارمزد تحویل طلا ۳ درصد ولی میلی برای نگهداری طلا از شما کارمزدی نمی‌گیرد.

دو نکته دیگر در کار این شرکت قابل توجه است: نکته نخست این است که قیمت خرید و فروش در این وب سایت ثابت است و دوم اینکه شرکت تلاش دارد به سمت قالب فین‌تکی حرکت کند و از فضای سنتی فاصله بگیرد و برای همین وارد حوزه قیمت‌گذاری هوشمند هم شده است.

میلی هم اپلیکیشن تحت اندروید و هم تحت آی او اس برای گوشی‌های اپل دارد و هم وب اپلیکیشن که بتوانید از کامپیوتر شخصی خود از آن استفاده کنید. همچنین دو شعبه حضوری هم به نام میلی‌شاپ برای کاربران وجود دارد. جالب است بدانید که مالکان این اپلیکیشن 45 سال است سابقه کار در بازار طلای آب‌شده دارند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.