عوامل سوپراستار شدن زیباکلام

مثبت نیوز – یکی صراحت لهجه او و بیان مواضع خط قرمزی مثلا در موضوع هسته‌ای یا در مورد مقابله با اسرائیل یا در مورد رژیم گذشته است.

 

در آن زمان که تقریبا همه اصلاح‌طلبان شمشیر را برای هاشمی رفسنجانی از رو بسته بودند، موضعی نرم و حتی دفاعی از او دارد.

او تقریبا همیشه برای مردم سخن گفته و نه در قالب آکادمیک. بنابراین حرف‌های او چه در سخنرانی‌هایش و چه در کتاب‌های متعددش برای مردم عادی، فارغ از اینکه موافق یا مخالف او باشند، معنادار و قابل فهم بوده است.

از سوی دیگر او کاملا در دسترس روزنامه‌نگاران بود و در شبکه‌های اجتماعی هم حضور فعالی داشت. بنابراین تقریبا هفته‌ای نمی‌گذشت که خبری از او منتشر نمی‌شد. برخی از این اخبار البته واقعا عجیب بود. مثل پستی که زیباکلام گذاشت از میهمانی ناهار با سفیر فرانسه در ویلای شخصی‌اش در شمال شرق تهران یا عکسی که از اقتدای او به حسین الله‌کرم بعد از یک مناظره منتشر شد. شاید همین تعدد روابط او هم یک دلیل دیگر برای مورد توجه بودن او بود.

او تقریبا با همه نشست و برخاست می‌کرد ولی روابطش با عباس عبدی به شدت تیره و تار بود و گاهی به مجادلات قلمی می‌کشید. ماجرا هم مربوط به همان دهه هفتاد بود و انتقادی که زیباکلام از رویکرد اصلاح‌طلبان به هاشمی رفسنجانی داشت. این روابط متعدد حتی در خانواده او هم مشهود بود. سارا، دختر او عروس احمد توکلی بود و سعید زیباکلام، برادرش یک استاد اندیشه سیاسی که ۱۸۰ درجه با برادرش متفاوت فکر می‌کند.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.