شهید کاظمی بنیانگدار شاخه «سربازان گمنام امام زمان»

مثبت نیوز – سردار احمد وحیدی سال ۱۳۹۳ در یادواره شهید سیدکاظم کاظمی بیان می‌کند: «در واحد اطلاعات سپاه یکی از حوزه‌های فعالیت مقابله با گروه‌های مارکسیستی، ماتریالیستی و گروه‌های چپ بود. مدیریت و عملکرد شهید کاظمی باعث شد تا این گروه‌ها و حزب توده که به اصطلاح به آنها گروه‌های چپ گفته می‌شد ضربه‌های سختی بخورند و منهدم شوند. همین فعالیت‌ها باعث شد تا برای نخستین بار از سوی امام خمینی(ره) به این عزیزان در سپاه “سرباز گمنام” بگویند. آنچه امروز نیز “سرباز گمنام” می‌نامیم حاصل تلاش و فعالیت‌های سیدکاظم کاظمی است.

 

اولین بار امام خمینی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۶۲ نیروهای اطلاعاتی واحد اطلاعات سپاه را «سربازان گمنام امام زمان (عج)» نامید. آن زمان هنوز وزارت اطلاعات شکل نگرفته بود و واحد اطلاعات سپاه در کنار رکن ۲ ارتش و دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری از جمله مجموعه‌های اطلاعاتی کشور بودند.

یک روز پس از پیام امام، دادستانی تهران در بیانیه‌ای به ۴ دهه حیات پرفراز و نشیب حزب توده در ایران پایان داد. براساس اطلاعیه دادستانی، همزمان با اعترافات صریح اعضای حزب توده و بر مبنای اسناد و مدارک تکان دهنده‌­ای که از توطئه‌ها و خیانت‌های حزب توده به دست آمد، انحلال حزب توده اعلام شد.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.