شش بانوی دولتی ایران

مثبت نیوز – معرفی مدیر شش مدیر میانی خانم در دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور:

 

1- سحر تاج‌بخش مسلمان متولد سال‌۱۳۵۴، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی است و این سمت را ۵‌ سال است که در اختیار دارد.

 

2- دیگر معاون وزیر زن در کشور خانم مریم کارگر نجفی است که معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو است. او متولد سال‌۱۳۵۲ در کرمانشاه است و کارشناسی ارشد رشته مهندسی فرآیندهای شیمی از دانشگاه تربیت مدرس دارد و از سال‌۱۳۷۶ در معاونت انرژی وزارت نیرو مشغول به کار شده است. او از مهر ۱۴۰۱ به این سمت منصوب شده و پیش از آن مدیرکل بازرسی وزارت نیرو و مدیریت عملکرد و مشاور وزیر بوده است.

 

3- زهرا احمدی‌پور، متولد سال‌۱۳۴۳ در ملایر است و در حال حاضر مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور است. او این سمت از سال‌۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ نیز برعهده داشت و مجددا آن را از سال‌۱۳۹۷ در اختیار دارد و در دولت جدید هم تغییر نکرده است. خانم احمدی‌پور در دولت یازدهم مدتی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و سابقه ریاست مرکز آموزش مدیریت دولتی را نیز برعهده دارد. او هم‌چنین مدتی نیز عضو هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد جزیره کیش بوده است.

 

4- مریم ستوان، که معاون فنی و مهندسی شرکت تولید نیروی برق خراسان بود به‌عنوان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق خراسان منصوب شد. او نخستین زنی است که در تاریخ صنعت نیروگاهی کشور مدیرعامل نیروگاه می‌شود. ستوان البته فرد باسابقه‌ای در این صنعت است.

 

5- رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد هم یک خانم است. او الهام یاوری نام دارد. او از مرداد سال‌۱۳۹۹ این سمت را در اختیار دارد. رئیس قبلی این سازمان هم یک خانم بود. خانم فاطمه مهاجرانی. یاوری متولد سال‌۱۳۵۵ است. یاوری نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف است و پس از آن به آمریکا مهاجرت کرده و دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه برکلی دارد. خانم یاوری از سال‌۱۳۹۰ به ایران بازگشته و ضمن عضویت در هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس مناصبی مثل ریاست مرکز آمار و اطلاعات بازار کار، وزارت کار و تامین اجتماعی را هم داشته است.
البته نخستین مدیرعامل زن صنعت برق ایران در سال ۱۳۹۹ به این سمت رسیده که مهندس هاجر عبدی نام دارد که مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان شد.

 

6- فرماندار شهر زیبای کردکوی در استان گلستان هم یک خانم است. خانم فرشته ترک متولد سال‌۱۳۵۲ است. او حدود ۱۰ سال پیش، برای مدتی هم رئیس شورای شهر این شهر شده بود. یک زن دیگر نیز در حال حاضر منصب فرمانداری را در اختیار دارد و او خانم گلنسا مبارکی، فرماندار شهرستان لاشار استان سیستان‌وبلوچستان است. ‌

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.