روایت‌های سینمایی از بحران سال 2008

مثبت نیوز – روایت‌های مربوط به دنیای تجارت چندان هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

 

بزرگ‌تر از آنکه ورشکست شود (2009) / Too Big to Fall

داستان در سال 2008 اتفاق می‌افتد و به بحران مالی بزرگ میان وزارت خزانه‌داری، بانک مرکزی و بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازد که اگر اهل مطالعه در زمینه‌ اقتصاد باشید، می‌دانید یکی از پیامدهای جدی و بحث‌برانگیز بعد از رکورد اقتصادی آمریکا در سال‌های بعد از جنگ خاورمیانه بود.

توطئه داخلی (2010) / Inside Job

یکی از مهم‌ترین مستندهای هزاره‌ جدید که خیلی از مخاطبان عادی را هم میخکوب خودش کرد، چرا که قرائتی متفاوت و تا حدود زیادی افشاگرانه از چگونگی وقوع بحران اقتصادی آمریکا در سال 2008 ارائه می‌دهد؛ کسانی که سعی کردند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به قیمت نابود کردن زندگی مردم، صندوق‌های خود را پر از پول نگه دارند.

 

مارجین کال (2011) / Margin Call

آثاری که به شکل‌های مختلف بحران سال 2008 را روایت کرده‌اند، کم نیستند. از جمله «مارجین کال» که نمونه‌ای متفاوت به حساب می‌آید. چند ساعت مانده به شروع طوفان، سران یک موسسه مالی بزرگ متوجه قضیه شده‌اند و باید در قبال بحران پیش‌رو تصمیمات سخت و اساسی را بگیرند تا کشتی‌شان غرق نشود.

 

گرگ وال استریت (2013) / The Wolf of Wall Street

ماجرا بر اساس سرگذشت واقعی جردن بلفورت بدنام ساخته شده که سال‌ها قبل در وال استریت پول پارو می‌کرد و البته مردم بیچاره را به خاک سیاه می‌نشاند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.