رابطه نقره‌کار و مسجد قیطریه

مثبت نیوز – عبدالحمید نقره‌کار، دوست قدیمی محمود احمدی نژاد، باجناق میرحسین موسوی و استاد سابق دانشگاه علم و صنعت قرار است.

 

عبدالحمید نقره‌کار همسر مرحوم زهیدا محسنی(خواهر زهرا رهنورد) است.  این معمار در یک مصاحبه تعریف کرده قبل از اینکه باجناق موسوی شود، از سال 1342 با او دوست بوده.

یار قدیمی محمود احمدی نژاد چه موضعی نسبت به باجناقش داشته؟ مصاحبه او با خبرگزاری تسنیم در سال 98 نشان می‌دهد که این دو از نظر سیاسی روابط حسنه‌ای نداشته‌اند. در این مصاحبه، نقره‌کار می‌گوید: « وقتی دیدم مهندس موسوی این بیانیه‌ را تکذیب هم نکرد متوجه شدم انسان تاچه‌حد می‌تواند قابلیت سقوط کردن و فریب خوردن داشته باشد.» اشاره او به بیانیه میرحسین موسوی درباره اعتراضات آبان‌ماه سال 1398 است.

زهیدا، همسر او از مبارزین سیاسی پیش از انقلاب بود که در دوران کرونا درگذشت. او تا مقطع دکتری در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داده.

پیش از انقلاب نقره‌کار عضو مؤسس انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی بوده و یک بار او هم از سوی ساواک بازداشت شده. در حادثه انفجار ساختمان ریاست جمهوری در سال 1360 هم حضور داشته و مجروح می‌شود.

نقره‌کار 13 سال از احمدی نژاد بزرگ‌تر است و حامی احمدی نژاد، صادق محصولی و سید مجتبی ثمره هاشمی در حین تحصیلاتشان در دانشگاه علم و صنعت بوده است.

آشنایی آن ها قبل از انقلاب از مساجد نارمک(محل زندگی احمدی نژاد) شروع شده.

احمدی نژاد  سال 1391 جایزه نظریه پرداز برجسته معماری را به این دوست خود اهدا کرد.

همچنین به علت همین دوستی هم بود که سال 1391 با درگذشت پدر زهرا رهنورد، محمود احمدی نژاد به منزل رهنوردها رفت.

قره‌کار سال 1399 یک نامه منتشر کرد و گفت مسیرش را از زمانی که احمدی نژاد به مشایی نزدیک شده جدا کرده.

همچنین او برادر زن یکی از اعضای خانواده جواهرفروش معروف، مرحوم مظفریان نیز است.

اینجا باید به یک مورد دیگر هم اشاره کنیم و آن پسر عبدالحمید نقره‌کار است. سلمان نقره کار متولد سال 1353  و  طراح اصلی مسجد کوثر پارک قیطریه.

اینطور که در رزومه او در دانشگاه محل تدریس(شهید رجایی) آمده این است که عنوان پایان نامه ارشد او طراحی محله 4 فاز 3 شهر جدید پردیس برمبنای بهره‌گیری از رساله حقوق امام سجاد بوده.

نقره‌کار کوچک مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور آرمان نقش آیه است که با پدر با هم تاسیس کرده‌اند.

عبدالحمید نقره کار اکنون از دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت بازنشسته شده ولی سال قبل به عنوان یکی از اعضای تازه فرهنگستان هنر انتخاب شد و به نظر می‌رسد فعالیت خود را هنوز در حوزه معماری ادامه می‌دهد.

دانشگاه قم همین سال گذشته هم مراسم نکوداشتی برای نقره‌کار گرفته بود که در آن رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشت و از این استاد معماری تقدیر کرد.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.