جنیفر لوپز شیفته سیدمحمدجواد قزوینی

مثبت نیوز – جواد قزوینی ایرانی و اهل قزوین است.

 

اما اصلیت ایرانی‌اش به دوران اواخر قرن هجدهم میلادی برمی گردد.

در آن دوران سیدمحمدباقر قزوینی که معلم و استاد محمدعلی میرزا دولتشاه (شاهزاده ایرانی دوران قاجار) بود، در سال 1771 از قزوین به نجف مهاجرت کرد و چند سال بعد به کربلا رفت و همان‌جا مستقر شد.

حالا خانواده قزوینی‌ها یکی از معروف‌ترین روحانیون شیعه عراق هستند.

رژیم صدام، خانواده قزوینی را یک تهدید ایدئولوژیک دانست و آیت‌الله سیدمحمدصادق قزوینی را دستگیر و زندانی کرد.

چند هفته بعد از فروپاشی این رژیم خانواده قزوینی اسنادی پیدا کردند که مرگ او را در زندان‌های صدام تائید می‌کرد.

عفو بین‌الملل در آن زمان او را پیرترین زندانی سیاسی جهان معرفی کرد.

یکی دیگر از اعضای مشهور این خانواده سیدحسن قزوینی، داماد سیدمحمد شیرازی(از مراجع تقلید شیعه که در قم درگذشت) است که در حال‌حاضر امام جماعت مرکز اسلامی آمریکا در دیِربورن است؛ این مسجد بزرگترین مسجد آمریکای شمالی است. حسن قزوینی اوایل انقلاب وارد ایران شد و در قم تحصیلات حوزوی خود را تکمیل کرد.

سیدمحمدجواد قزوینی از نسل هفتم خانواده قزوینی‌ها است؛ پدرش علی قزوینی و پدربزرگش مرتضی قزوینی هستند. آیت‌الله سیدمرتضی قزوینی، مجتهد و مرجع مذهبی فعلی در کربلاست و امام جماعت حرم امام حسین را برعهده دارد. او سابقه تبعید و زندگی در ایران، کویت و آمریکا را هم داشته است.

جواد قزوینی یک مسلمان آمریکایی با اصلیت عراقی است اما به زبان فارسی هم مسلط است. او در سال 2006، برای ادامه تحصیل علوم حوزوی به قم مهاجرت کرد و شاگرد آیت‌الله شیخ محسن وحید خراسانی و آیت‌الله سید علی بوده است.

قزوینی تحصیلات دینی‌اش را در سن 16سالگی و در کالیفرنیا شروع کرده بود. او بعد از کالیفرنیا به فلوریدا رفت و در سال 2003، یک موسسه علوم دینی به نام الصدیق در این ایالت راه انداخت. این روحانی حالا در تگزاس زندگی می‌کند و از سال 2010 سازمان «مسلمان آمریکایی» را که یک مجموعه خیریه برای کمک به یتیمان است، راه‌اندازی کرده.

او در اینستاگرام آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله علوی بروجردی و چندین مداح معروف ایرانی مثل مجید بنی‌فاطمه را دنبال می‌کند. صفحه انگلیسی‌اش 254هزار دنبال‌کننده دارد و به جز صفحه انگلیسی و فارسی، به زبان فرانسوی هم محتوای خود را در یک صفحه مجزا به اشتراک می‌گذارد. این روحانی در یوتیوب هم فعال است و نسخه‌ کامل خطبه‌هایش را برای 21هزار دنبال‌کننده، منتشر می‌کند.

جواد قزوینی برای اواخر سال میلادی جاری، یک تور زیارتی 22 روزه در نظر گرفته و بازدید از شهرهای زیارتی ایران هم در این تور جای دارد. 4شب ماندن در مکه، 3شب مدینه، 2شب کاظمین، 4شب کربلا، 2شب نجف، 3شب مشهد و 2شب اقامت در قم از برنامه‌های این تور زیارتی بود.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.