بیت کوین در بورس!

مثبت نیوز – گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر شده اعلام کرده: «پیرو انتشار اطلاعیه شرکت فرعی سرمایه‌گذاری پایاتدبیر پارسا در سامانه کدال، مربوط به فروش کل موجودی بیت‌کوین متعلق به آن شرکت، مراتب ضمن اعلام آن به اداره محترم و سهامداران گرامی، به استحضار می‌رساند.»

 

پایاتدبیر پارسا یا همان وپایا از شرکت‌های فرعی زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران است که در بورس حضور ندارد، اما به واسطه شرکت بالادستی، اطلاعیه‌هایش در کدال منتشر می‌شود.

در بهمن‌ماه سال 99 وتوصا در مجمع عمومی سالانه خود در آن زمان اعلام کرد که 14میلیارد تومان دستگاه ماینر خریده و توانسته با آنها 7 بیت‌کوین استخراج کند.

آن زمان هر بیت‌کوین حدود 700میلیون تومان قیمت داشت که نشان می‌دهد ارزش بیت‌کوین‌های در اختیار وتوصا حدود پنج میلیارد تومان است و هنوز سود چندانی از خرید ماینرها به دست نیامده بود.

ولی اکنون قیمت هر بیت‌کوین به چهار میلیارد تومان رسیده، می‌توان گفت همان 7 بیت‌کوینی که در سال اول راه‌اندازی کسب و کار رمزارزی وتوصا استخراج شده بود، حدود 28میلیارد تومان ارزش دارد که دو برابر هزینه‌ای است که برای ماینرها خرج شده.

تازه این بدون احتساب بیت‌کوین‌هایی است که از سال 99 تا حالا استخراج شده است.

اگر در سال‌های 1400 تا 1402 هم ماینرها توانسته باشند حداقل سالی 7بیت‌کوین استخراج کنند، احتمالا ارزش موجودی بیت‌کوین وتوصا الان باید بیش از 100میلیارد تومان می‌بود.

موضوعی که نشان می ‎دهد کسب‌وکار رمزارزی وتوصا محدود به همان 64میلیارد تومان بیت‌کوین فروخته شده توسط شرکت زیرمجموعه نمی‌شود.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.