مثبت نیوز – اولین بار پسری معروف به «وینی» که حالا در یوتیوب 313 هزار و در اینستاگرام یک میلیون و 200 هزار دنبالکننده دارد، برنامه «بلایند دیت ورژن ایرانی» را ساخت که با بازدیدهای چند میلیونی همراه شد.
او بیشتر کسانی را در برنامهاش دعوت میکرد که یا در اینستاگرام اینفلوئنسر بودند یا به عنوان مدل فعالیت میکردند. اکثرشان از دور یا نزدیک یکدیگر را میشناختند یا همکار بودند. این برنامه برای وینی و شرکتکنندگانش یک بازی دو سر برد بود؛ آنها هم سوژه محتوای وینی را تامین میکردند، هم برای خودشان دنبالکنندگان جدید پیدا میشد. محبوبیت بعضی از شرکتکنندگان به قدری زیاد شد که طرفدارانشان برای آنها فنپیجهای اینستاگرامی ساختند.
با اینکه وینی پیش از برنامه بلایند دیت، در یوتیوب فعال بود اما این برنامه نقطه موفقیت او شد و عمده دنبالکنندگانش را از طریق همین برنامه به دست آورد. هر چند که ادامه این برنامه طولی نکشید و صفحه اینستاگرامش در فروردینماه امسال به دستور قضایی بسته شد. بعد از مدتی، وینی دوباره به اینستاگرام بازگشت. این بار دیگر خبری از برنامههای بلایند دیت نبود اما برنامههای مشابه دیگری مثل «نخ» و «تیبگ» را ساخت که احتمالا دلیل مسدود شدن دوباره صفحهاش است. در این برنامهها دیگر خبری از پرده نیست و دختر و پسر روبهروی هم مینشینند و درباره مسائل مختلف یک رابطه صحبت میکنند.
ررسیها نشان میدهد که در حال حاضر حداقل 14 صفحه در یوتیوب، در زمینه ساخت ویدئوهای اینچنینی فعالیت میکنند. بعضیها دیگر از برنامه «بلایند دیت» گذر کردهاند و انواع مختلف برنامههای دوستیابی مثل «دیت با اکس»، «دیت سرعتی»، «دیت بادکنکی» و … را میسازند.
مثلا در دیت سرعتی که نسخه کپی از یک برنامه یوتیوب آمریکایی است، یک دختر پشت میز مینشیند و در عرض چند دقیقه با 10 پسر صحبت میکند تا ببیند کدام یک را برای آشنایی بیشتر میپسندد. یکی از صفحاتی که در ماههای اخیر برای ساخت برنامه دیت سرعتی معروف شد، صفحه اینستاگرام و یوتیوب «رولاین» بود که حالا به دست پلیس فراجا مسدود شده است. برخلاف وینی که بیشتر شرکتکنندههایش مدل و اینفلوئنسر بودند، «رولاین» از چهرههای نامتعارف و جنجالی استفاده میکند تا از این طریق، بازدید بیشتری بگیرد و حاشیه بیشتری بسازد. این صفحه در یوتیوب 60 هزار و در اینستاگرام 203 هزار نفر دنبالکننده دارد.