آیا چیزی درباره 62 میلیاردر با ثروتی بیش از یک سوم جهان شنیده اید؟

مثبت نیوز –  پنج مردی که لقب ثروتمندترین افراد جهان را یدک می‌کشند، از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از دو برابر به دارایی خود افزوده‌اند.

 

دارایی پنج ثروتمند بزرگ جهان از ۴۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۸۶۹ میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

از سال ۲۰۲۰ به این سو نزدیک به پنج میلیارد نفر در سراسر جهان فقیرتر شده‌اند. بر اساس این گزارش میلیاردرها، اکنون بیش از ۳/۳ هزار میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۲۰ ثروتمندتر هستند.

گفتنی است از میان این ۵ نفر ابرثروتمندان، ۴ نفرشان ساکن آمریکا ویک نفرشان فرانسوی است.

آمریکا امروز خانه بیش از ۸۰۰ میلیاردر و ابرسرمایه‌دار است. این تعداد از میلیاردرها و ابرسرمایه‌داران در یک کشور حدود یک چهارم تعداد کل میلیاردرها و ابرسرمایه‌داران در جهان است. گفتنی است تعداد کل میلیاردرهای جهان، ۲۷۸۱ نفر است که ۳۸۳ نفرشان زن هستند. از این رو می‌توان آمریکا را مهد و موطن ثروتمندان دانست.

کشوری که پس از آمریکا بیشترین تعداد میلیاردرها و ابرسرمایه‌داران را در خود جای داده جمهوری خلق چین است. هرچند چین با میزبانی بیش از ۴۰۰ میلیاردر و ابرسرمایه‌دار حدود نصف تعداد میلیاردرهای آمریکا را داراست اما باید گفت میزان سرمایه ۳۴۰۰ میلیارد دلاری ابرسرمایه‌داران آمریکایی‌ به تنهایی بیش از جمع میزان ثروت ابرسرمایه‌داران چین و ۷ کشور بعدی است.

سال گذشته ۲۲/۸ میلیون نفر در جهان دارای حداقل یک میلیون دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری بودند که این میزان ۵/۱ درصد بیشتر از سال قبل و بالاترین نرخ از زمان نخستین ارزیابی در سال ۱۹۹۷ بوده است. طبق این گزارش میزان دارایی ثروتمندان نیز در سال گذشته به رکورد جدید ۸۶/۸  تریلیون دلاری رسید. این رقم معادل ۴/۷درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ بوده است. بیشترین نرخ افزایش دارایی‌های ثروتمندان در آمریکای شمالی به ثبت رسیده است.

میزان دارایی‌های ثروتمندان در آمریکای شمالی با افزایش ۷/۲ درصد به ۲۶/۱ تریلیون دلار و تعداد افراد ثروتمند نیز با ۷/۱  افزایش به هفت هزار و ۴۳۱ تن رسیده است. نویسندگان این گزارش اقتصاد قوی،‌ کاهش تورم و رونق در بازارهای سهام را از جمله عوامل اصلی این امر عنوان کرده‌اند. در حال حاضر در رتبه‌بندی ثروتمندان در جهان، ایالات متحده همچنان در صدر کشورهایی  است که بیشترین تعداد میلیونرها را در خود جای داده است. پس از آن ژاپن در رده دوم و آلمان در رتبه سوم قرار دارند.

طبق این رده‌بندی در آمریکا حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ میلیونر، در ژاپن حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ میلیونر و در آلمان حدود یک میلیون و ۶۰۰ میلیونر سکونت دارند. چین با یک میلیون و ۵۰۰ میلیونر در رده‌ چهارم این رتبه‌بندی قرار دارد. کپ‌جمنای، گزارش ثروت جهانی را از سال ۱۹۹۷ به صورت سالانه منتشر می‌کند. برای تهیه این گزارش ۷۱ کشور جهان که بیش از ۹۸ درصد از درآمد ناخالص ملی جهانی و ۹۹ درصد از ارزش بازار سهام جهانی را در اختیار دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.