مثبت نیوز – ضریب نفوذ شبکه نمایش خانگی بر پایه اشتراک(SVOD) در ایران از ۱۳.۶٪ در شهریور سال گذشته به ۱۶.۸٪ در شهریور امسال افزایش یافته است.
این آمار به معنای محدود شدن مخاطبان به این درصد نیست، بلکه تعداد افرادی که بهصورت غیرمستقیم مثلا از طریق روبیکا و … به محتوای شبکههای نمایش خانگی دسترسی دارند نیز بهطور چشمگیری افزایش یافته است.
متوسط زمان روزانه صرفشده توسط کاربران در شبکه نمایش خانگی ۳۱ دقیقه است.
بهطور متوسط، ۵٪ از بودجه تبلیغاتی شرکتهای ایرانی به VOD اختصاص مییابد، در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۱٪ بوده است.
با این حال، او تأکید کرد که همچنان بخش بزرگی از بودجه تبلیغاتی، یعنی ۶۰٪، به تلویزیون اختصاص دارد.