یک ایرانی سردسته بزرگترین باند قاچاق موادمخدر با قایق در جهان!

مثبت نیوز – فرهاد پازوکی که در بین کارتل‌ها به «پروفسور» مشهور است، در روزهای اخیر بعد از سال‌ها تلاش، در فرودگاه الدورادو به دست پلیس کلمبیا دستگیر شد. آقای پروفسور 20 سال است که در این ماجراها دست دارد و از اصلی‌ترین عاملان قاچاق کوکائین از آمریکای جنوبی به اروپا محسوب می‌شود.

فرهاد پازوکی یک مرد ایرانی با تابعیت نروژی است. سن و سالش مشخص نیست و هنوز کسی نمی‌داند چه زمانی خودش یا خانواده‌اش به نروژ مهاجرت کرده‌اند اما آنطور که رسانه‌ها می‌گویند، خانواده او از ثروتمندان نروژ هستند. پازوکی بیش از 20سال است که قاچاقچی است و کوکائین بخش بزرگی از اروپا را تامین می‌کند. او تا به حال هم 40 بار به خاطر جرایم مختلف دستگیر شده است.

این مرد ایرانی- نروژی، برای پوشش کارهای خلاف، در ویلای لوکس خود در یکی از شهرهای اسپانیا به نام دینیا، به عنوان یک معلم زبان نروژی، کلاس‌های آنلاین و حضوری برگزار می‌کرد!

پلیس مبارزه با موادمخدر هم با دانستن شغل پوششی پازوکی، از خلاقیتشان استفاده کردند و اسم این عملیات را گذاشتند «مِنتور» یا «مرشد».

وقتی که پلیس مبارزه با موادمخدر این عملیات را راه‌اندازی کرد؛ پروفسور هنوز تحت‌تعقیب بود؛ با اینکه 50 نفر از اعضای باندش را دستگیر کرده بودند و 1/5 تُن کوکائین او توقیف شده بود، پازوکی داشت با خیال راحت سفر می‌کرد. اول به دوبی رفت که مقصد اصلی قاچاقچیان مواد جهان است. بعد هم به نروژ بازگشت و از آنجا به کلمبیا آمد، جایی که دیگر به دام پلیس افتاد و دستگیر شد.
دسامبر سال گذشته یک اشتباه پازوکی باعث شد که عملیاتش لو برود و بار 1500کیلویی کوکائین او، در آب‌های بین‌المللی و در نزدیکی مرز جزیره کارائیب توقیف شد.
پازوکی تمام هماهنگی‌ها و کارهای خود را از همان ویلای لاکچری خود در اسپانیا انجام می‌داد. تحقیقات نشان داده او با باند‌های «کلن دل گلفو»، بزرگ‌ترین کارتل کلمبیا و کارتل‌های مکزیکی مانند سینالوآ و جالیسکو نووا ژنراسیون ارتباط داشته است.
پازوکی با 8 کشتی‌ مجهز به سیستم‌های امنیتی رمزگذاری شده و 15 پایانه تلفنی سطح بالا از رصد پلیس در امان بود.
عملیات دستگیری پازوکی به رهبری پلیس ملی اسپانیا و با همکاری سرویس تحقیقات جنایی ملی نروژ، اداره مبارزه با موادمخدر آمریکا، آژانس ملی جرایم بریتانیا و مرکز تحلیل و عملیات دریایی و با حمایت یوروپل انجام شد.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.