مثبت نیوز – سوای افرادی که بهواسطه فیلمشان در بخشهای مختلف کن حاضر میشوند، باقی افراد به واسطه عقد قرارداد با اسپانسرهای مختلف ورودشان به شهر ساحلی نیس و راه رفتن روی فرش قرمز کن را تضمین میکنند.
پلتفرم فرانسوی «بروت» که در حال حاضر شریک رسانهای جشنواره کن به حساب میآید و بهصورت اختصاصی اخبار این رویداد را پوشش میدهد، فضای لازم برای ترکتازی واینرها و بلاگرهای اینستاگرامی را به وجود آورده و در حال شبکهسازی در این زمینه است. بهطوری که بخش هندی این رسانه کاملاً در خدمت ارائه خدمات به اینفلوئنسرهاست و شرایط حضور گسترده این آدمها در کن را مهیا کرده است. بازار وبسایتهای هندی در طول برگزاری جشنواره فیلم کن حسابی پررونق است و گمانهزنیها در مورد قیمت حضور اینفلوئنسرها بر فرش قرمز را با اعداد و ارقام مختلف تخمین میزنند. برای مثال، نسخه هندی وبسایت بروت مدیا با دریافت 2 میلیون روپیه شرایط حضور بلاگرهای تازهوارد به کن را آماده میکند تا آنها بتوانند بدون دغدغه به معرفی برندهای مختلف بپردازند.
برنده قطعاً بروت مدیا، بلاگرها و در رأس آن برندهای معروف پوشاک و ادکلن هستند.
مسئله جایی جالبتر میشود که بدانید 2 میلیون روپیه کف هزینههای پرداختی است و بسیاری از اینفلوئنسرها برای نمایش خود در جشنواره کن 2.5 تا 3 میلیون روپیه پول خرج کردهاند. البته همانطور که پیشتر اشاره شد، این افراد با پیدا کردن اسپانسر میتوانند بدون دغدغه وارد گود شوند و همچون بازیگران و سلبریتیها لذت بودن در فستیوال کن را با خود به خانه ببرند، ولی هزینهها در جای خودش باقی است و بالاخره اشخاص حقوقی و حقیقی با اهداف مالی و مادی متنوع این جریان را مدیریت میکنند. نکتهای که نباید فراموش شود این است که بلاگرهای محترم به ازای هر بار قدم زدن روی فرش قرمز، باید 3 میلیون روپیه، معادل 2 میلیارد و 946 میلیون تومان از جیب خود یا اسپانسر مربوطه هزینه کنند. البته در این رابطه آژانسهایی مشغول به کارند که میتوانند از کن تخفیف بگیرند و مبالغ دریافتی را کاهش دهند.
«مهناز افشار» اکنون به پشتوانه برند سوئیسی «شوپارد» -که در زمینه تولید ساعت، جواهر و… فعالیت دارد- اولین نقشآفرینیاش در جشنواره کن را تجربه میکند. شوپارد از سال 1999 میلادی بهعنوان حامی مالی فستیوال فیلم کن در حال فعالیت بوده و دامنه نفوذش در مقایسه با سالهای ابتدایی با رشد چشمگیری مواجه شده است. بهطوری که این کمپانی از سال 2001 تاکنون با اهدای جایزهای تحت عنوان شوپارد به استقبال بازیگران جوان رفته و آنها را اغوا میکند. آنها عنوان کردهاند که این جایزه را هر ساله در حاشیه برگزاری فستیوال کن به منظور قدردانی و تشویق به دو بازیگر تازهکار اهدا میکنند و هدفی جز این ندارند، ولی هم گردانندگان شوپارد و هم بازیگران و مدیران جشنواره کن بهخوبی میدانند که نمیتوان از منافع مالی چرب و نرم کمپینهای تبلیغاتی گذشت و دست خالی این صحنه را ترک کرد. از اینها گذشته، مهناز افشار 18.8 میلیون دنبالکننده در اینستاگرام دارد و سوژه مناسبی برای معرفی برندهای ریز و درشت به مخاطبانِ ایرانی برخوردار این بازیگر بازنشسته است؛ اهمیت این سوژه را شوپارد با 2.4 میلیون دنبالکننده بهخوبی میداند.