مثبت نیوز – اکران خصوصی و مردمی مدتهاست دیگر محدود به فیلمهای سینمایی نیست و حالا آرامآرام به قلمرو سریالهای تلویزیونی و نمایشخانگی نیز وارد شده است؛ اتفاقی که چند سال پیش با سریال «زخمکاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان آغاز شد و حالا به روالی نیمهرسمی در فضای رسانهای کشور تبدیل شده است.
سریال «زخمکاری» 19 خرداد 1400 با حمایت همهجانبهی تبلیغاتی از سوی فیلیمو همراه بود، با برگزاری یک اکران مجلل در پردیس چارسو، پای سریالها را به فرش قرمز باز کرد.
بعد از آن نوبت به «جیران» رسید تا با مراسمی پرزرقوبرق خودی نشان دهد و سپس «پوست شیر» تصمیم بهتری گرفت و ترجیح داد عوامل سریال قسمتهای پایانی را به همراه مخاطبان در سینما به تماشا بنشینند که البته استقبال خوبی هم در بلیتفروشی اتفاق افتاد. یک بار هم «زخمکاری» در جدیدترین فصل خود این کار را تکرار کرد که آن هم از استقبال خوبی برخوردار شد.
اما برخلاف این روند که بر مبنای اطمینان از کیفیت و استقبال مخاطب صورت میگرفت، برخی سریالها در ابتدای راه و پیش از آنکه حتی مشخص شود تا چه حد مورد توجه قرار خواهند گرفت، بر فرش قرمز قدم گذاشتند؛ تصمیمی که شاید بیش از آنکه حرفهای باشد، نمایشی و پیشدستانه بود.
در تلویزیون، اگرچه رسم اکران خصوصی چندان مرسوم نبوده، اما استثناهایی مانند «پایتخت» نیز وجود داشته است. اکران قسمت پایانی این سریال محبوب در فضایی متفاوت، فرصتی بود تا مخاطبان در کنار عوامل سریال، به تماشای نتیجه تلاش چندماهه بنشینند.
پس از آن، سریال «ناریا» محصول شبکه یک سیما به کارگردانی جواد افشار نیز در باغ کتاب رونمایی شد.
15 اردیبهشت نوبت به سریال «یزدان» رسید؛ اثری تازه از منوچهر هادی که پس از چند سال فعالیت مستمر در حوزه شبکه نمایش خانگی و سینما، بار دیگر به تلویزیون بازگشته است. این سریال، در مراسمی رسمی و ویژه در برج میلاد با حضور بازیگران و عوامل آن رونمایی شد.