پارک علم و فناوری استان قم خط مقدم مقابله با واتس آپ و اینستاگرام

مثبت نیوز – سید ابراهیم رئیسی در سفر به قم به پارک علم و فناوری این استان که در جنوب غربی شهر قم و در نزدیکی شهرک محل سکونت طلاب یعنی شهرک پردیسان قرار گرفته رفت و از دفتر مرکز شبکه پیام‌رسان «ایتا» و سکوی خدماتی «باسلام» دیدن کرد.

 

آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نشان می‌دهد  واتساپ است که با ۳۵/۳ درصد در رده نخست و تلگرام با ۳۴/۲ در مقام دوم قرار دارد و ایتا هم ۲۵/۲ درصد در جایگاه سوم است.

برای اینستاگرام هم اصولگرایان به سمت نسخه‌های متعددی رفتند که مهم‌ترین آن‌ها نرم‌افزار روبینو است. روبینو بخشی از روبیکا است.

اما اینستاگرام یک خاصیت دیگر هم دارد و آن تعدد فروشگاه‌های آنلاین است. برای جایگزینی این فیچر نیز نرم‌افزار «باسلام» معرفی شد.

پیام‌رسان ایتا در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و باسلام اپلیکیشنی است که سابقه آن به سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد.

ایتا، نرم‌افزاری است متعلق به شرکتی تحت عنوان «اندیشه‌یاوران تمدن امروز». این شرکت به گفته مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس توسط ۵ روحانی که برنامه‌نویسی و کامپیوتر می‌دانستند تاسیس شده و آقای محسن غفاری مدیر آن است.

اپلیکیشن باسلام مستقیما از سرمایه‌گذاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام استفاده کرده است.

با درنظر گرفتن اینکه روبیکا نیز یکی از زیرمجموعه‌های همراه اول بوده و همراه اول نیز توسط توسعه اعتماد مبین که زیرمجموعه ستاد اجرایی است اداره می شود؛ می‌توان گفت ستاد اجرایی فرمان امام مامور این شده است که در خط مقدم مبارزه با اینستاگرام در ایران فعالیت کند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.