نحوه قیمت نهایی خودروهای وارداتی

مثبت نیوز – در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ١٣ خودرو برای همه‌ متقاضیان عرضه شده است.

 

طبق تبصره، قیمت مندرج در جدول اعلامی هفت خودرو، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌‌شود.

1- خودروهای وارداتی بعد از خرید از طریق کشتی و کانتینرهای 40 فوتی به سمت ایران حمل می‌شوند که هزینه حمل هر دستگاه در این روش حدود هزار دلار یا معادل ریالی 50 میلیون تومان است.

اگر خودرو بنزینی با پیشرانه تا 1500 سی‌سی باشد و قیمت آن 11 هزار دلار باشد، این حق ورودی 290 میلیون تومان می‌شود و اگر ‌‌یا 20 هزار دلار باشد می‌شود 505 میلیون تومان.
اگر خودروی وارداتی بنزینی‌ با حجم موتور 5/1 تا 2 لیتری باشد، حق ورودی آن برای یک مدل 20 هزار دلاری حدود 680 میلیون تومان می‌شود و اگر این خودرو حجم موتوری بین 2 تا 2/5 لیتر داشته باشد، حقوق ورودی آن به حدود 920 میلیون تومان می‌رسد.

3- هزینه‌های دیگر شامل 9درصد مالیات بر ارزش افزوده، 2/5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد ماده 30 مالیات، یک درصد شماره‌گذاری و چندین هزینه دیگر می‌شود که بدون احتساب جزئیات بیمه و شماره‌گذاری می‌توان به صورت رُند این مبالغ را هم حدود 15‌ درصد درنظر گرفت.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.