عنوان تاجر برگزیده امین‌الضرب‌ به چه کسانی رسید؟

مثبت نیوز – اتاق بازرگانی تهران برای هشتمین سال متوالی جشنواره‌ «امین‌الضرب» را برگزار کرد.

 

امین‌الضرب نام یک تاجر مشهور ایرانی در دوره قاجار و این جایزه مهم‌ترین جایزه اقتصادی ایران است.

اتاق تهران در این مراسم که همزمان با صد و چهلمین سال تاسیس این نهاد هم بود؛ از ۹ نفر تقدیر کرد.

هایده شیرزادی:

بنیانگذار شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه؛ او متولد سال ۱۳۳۷ در گیلانغرب کرمانشاه است.
در سال ۶۴ به آلمان می‌رود و در رشته مهندسی کشاورزی مشغول به کار می‌شود و همان جا هم ازدواج می‌کند ولی سال ۱۳۷۵ به ایران بازمی‌گردد و در سال ۱۳۸۰ این شرکت را در استان زادگاهش تاسیس می‌کند و حالا به گفته خود موفق شده با بازیافت پسماند در شهر کرمانشاه و جلوگیری از دفن زباله حداقل ۴۰ هکتار از خاک و اراضی این منطقه را از نابودی نجات دهد.

 

مسعود صرامی:

بنیانگذار شهرک سلامت و سیتی سنتر اصفهان؛ برخی او را برجسته‌ترین کارآفرین حال حاضر اصفهان می‌دانند.
متولد سال ۱۳۳۶ است و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق. کارآفرینی را از حدود سال ۱۳۶۴ با راه‌اندازی یک کارخانه سایش سنگ آغاز کرده است و حالا موسس مال یا همان مجتمع تجاری مهم اصفهان(سیتی سنتر) است که البته یکی از مراکز گردش و تفریح در این شهر هم شده است. صرامی در مراسم دیروز گفت ۶۷ سالگی مفتخر است که ۶۷ پروژه عمرانی را در اصفهان بدون آنکه ریالی خود را مقروض کند، به اجرا گذاشته و همچنین ۱۰۰ هزار شغل  مستقیم ایجاد کرده است.

 

سیدمحمد موسوی:

رییس هیات مدیره شرکت تولید لوازم بهداشتی فیروز، نیز با نظر هیات داوران به عنوان یکی از برگزیدگان هشتمین دوره مراسم امین‌الضرب، لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب دریافت کرد.
او علاوه بر احیای یک کارخانه ورشکسته و تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز کودکان و مادران، توانسته است ۱۲۰۰ شغل ایجاد کند که ۹۲ درصد این فرصت‌های شغلی نیز به افراد کم‌توان جسمی اختصاص داده شده است.
او که متولد سال ۱۳۳۳ در قزوین است، در دو سالگی به بیماری فلج اطفال مبتلا می‌شود ولی به مسیر زندگی خود ادامه می‌دهد و در ۲۲ سالگی به آمریکا مهاجرت می‌کند و پس از تحصیل به ایران بازمی‌گردد و از حوالی سال ۱۳۶۵ وارد عرصه کسب‌وکار می‌شود و در سال ۱۳۷۹ در حالی کارخانه فیروز را می‌خرد که تنها ۵ نوع کالا تولید می‌کرد و ۳۶ نیرو داشت.

 

حمداسماعیل قدس:

رییس هیات مدیره شرکت صنایع غذایی دلپذیر فرد بعدی بود که روی سن آمد تا جایزه خود را دریافت کند.
تاجر سمنانی متولد سال ۱۳۲۹ که در دانشگاه تهران اقتصاد خواند، از اوایل دهه شصت شرکتی برای پخش لبنیات در تهران تاسیس کرد و از سال ۱۳۷۰ شرکت دلپذیر را خرید و وارد عرصه تولید محصولات غذایی مثل رب و سس شد.

 

رسول بیوک: 

مدیرعامل کارخانه داداش‌برادر ششمین فردی بود که مورد تقدیر قرار گرفت.
رسول بیوک متولد سال ۱۳۲۵ در تبریز است. بعدها که این کسب‌وکار خانوادگی توسعه پیدا کرد، او به همراه برادر خود در سال ۱۳۴۱ کارخانه آیدین را تاسیس کرد و در مراسم گفت در حال حاضر ۳۵ درصد از محصولات تولیدی کارخانه‌اش به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

 

مجید راهب:

نفر بعدی که مورد تقدیر قرار گرفت فردی است که اتاق تهران به او لقب «سلطان گلاب» را داده است.
مجید راهب، بنیانگذار شرکت گلاب ایران و ربیع، بزرگترین کاخانه تولید گلاب در ایران بود. راهب ۸۶ ساله، اهل قمصر کاشان است و همچنان مدیریت کسب‌وکارش را خود برعهده دارد ولی دیروز به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند و شهرام راهب، فرزندش، به جای او حضور پیدا کرد و نشان امین‌الضرب را دریافت کرد.

 

فریدون مهبودی:

بنیانگذار مجموعه‌های متعدد دارویی از جمله سیناژن؛ متولد ۱۳۵۰ در ایلام و فارغ‌التحصیل سال ۱۳۷۵ از دانشکده داروسازی دانشگاه تهران.
این مجموعه‌ها تاجایی موفق شد که در دوران کرونا نیز توانست یکی از واکسن‌های تزریق شده در ایران به نام اسپایکوژن را تولید کند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.