رویداد باشکوه «حس ایران» در کاخ نیاوران برگزار شد

مثبت نیوز – مجموعه فرهنی-تاریخی نیاوران به مدت سه روز میزبان ایونت “حس ایران” بود.

 

شرکت مسیر اقتصاد هنر آتیه وابسته به صندوق اعتباری هنر برگزار کننده مراسم بوده ولی خالق و نفر اصلی مراسم خانم سیما اهوز بوده است.

بانو اهوز کیوریتور(نمایشگاه‌گردان) پروژه بوده، یعنی کسی که همه برندها را دور هم جمع و چیدمان بصری نمایشگاه را طراحی کرده است.

فعالیت اصلی‌ سیما اهوز برندینگ و طراحی می باشد. او با برندهای بزرگی مثل پلی ران، کی‌دبلیوسی و … همکاری و برندینگ آن‌ها را برعهده دارد.

هدف از این نمایشگاه-تئاتر خلق یک شهر ایرانی همراه با ادبیات ایرانی در فضای باغ ایرانی و بر اساس منطق‌الطیر عطار بوده است.

در کنار گردهمایی برندهای برتر یک پرفورمنس-نمایش هم با نام قاف اجرا شد.

این نمایش را هم سیما اهوز به همراه بهنام حجتی کارگردانی کرده است.

اهوز این اجرا را با کاراکترهای فولکلور ایرانی کارگردانی کرده و صحرا اسداللهی از جمله بازیگران شناخته شده این تئاتر بود.

ایرج طهماسب، شهرام ناظری، پرواز همای و مهیار حسن از هنرمندان و بازیگران حاضر در حس ایران بودند.

همچنین مجتبی جباری، ستاره تیم استقلال و سفیر کشور بولیوی هم در این رویداد حضور داشتند.

یکی از هنرمندانی که در این مراسم مورد توجه قرار گرفت میرمولا ثریا بود. میرمولا اسم برند دستبافت‌های این مرد جوان هم هست، در این رویداد از آثار جدید خود با عنوان «میخ و سنجاق» رونمایی کرد. میرمولا ثریا در زمینه طراحی فرش نوگرا فعالیت می‌کند و در سطح بین‌المللی بیشتر از داخل ایران شناخته شده است.

گالری گوهربین که در طراحی جواهرات خاص و گران قیمت شهرت دارد، برند طلا و جواهر دگانی که در دوبی و تهران شعبه دارد، عطر نافه که در مراکز خرید شمال تهران شعبه دارد، گروه چرم درسا و پلتفرم آستین که یک درگاه اینترنتی و فیزیکی عرضه لباس‌ و محصولات برندهای ایرانی است در این ایونت شرکت کرده بودند.

برند ادواردز که از سال 1950 در زمینه طراحی داخلی و معماری و هنر فعالیت می‌کند هم در این رویداد حاضر بود. بنیانگذار این برند ادوارد خاچاطوریان، از نسل نخستین طراحان و معماران داخلی ایران است. حوزه اصلی طراحی این طراح ایرانی-ارمنی مبلمان بوده. او روزگاری بخشی از مجموعه سعدآباد را طراحی و ساخته بود و حالا فرزندانش راه او را ادامه داده‌اند.

برندهای معروف خوراکی هم در این نمایشگاه شرکت داشتند؛ شیرینی سوییت‌بلیس، شیرینی رژیمی اچ بی که در خارج از ایران هم شعبه دارد و آجیل و خشکبار لوکس «داستان» از جمله این برندها بودند.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.