بررسی جنگ اقتصادی روسیه با جهان

مثبت نیوز – دولت آلمان در سپتامبر سال ۲۰۲۲، کسب و کار روس‌نفت در آلمان، از جمله سهام ۵۴.۱۷ درصدی این شرکت روسی در پالایشگاه شودت برلین را تحت یک به اصطلاح قیمومت قرار داد.
روزنامه ودوموستی در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد ارزش دارایی‌های روس‌نفت در آلمان، ممکن است به ۷ میلیارد دلار برسد.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به تلافی اقدامات خارجی علیه شرکت‌های روسی در خارج از کشور، فرمان‌هایی را برای کنترل موقت دارایی‌های متعلق به برخی شرکت‌های غربی در روسیه، امضا کرده و به کرملین هشدار داد که ممکن است موارد بیشتری را تصرف کند. این شرکت‌ها شامل شرکت فنلاندی فورتوم، کارلسبرگ دانمارکی، دانون فرانسه، و یونیپر و وینترشال دی آلمان هستند.

داده‌های دانشکده اقتصاد کی یف منتشر شده در ماه میلادی جاری، نشان می‌دهد حدود ۲۷۷ شرکت آلمانی تا پایان سال ۲۰۲۲، همچنان در روسیه فعالیت داشتند.

پس از آغاز جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا، آمریکا، ژاپن و کانادا، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کردند.

آلمان در نوامبر سال ۲۰۲۲، شرکت «گازپروم جرمانیا» که یکی از شرکت‌های تابعه غول گازی روسیه گازپروم است را در واکنش به اقدام گازپروم که بدون هیچ توضیحی، به مشارکت خود در این شرکت خاتمه داد، ملی کرد.

دادستان‌های آلمان در دسامبر گذشته، اعلام کردند برای مصادره بیش از ۷۲۰ میلیون یورو از حساب بانکی فرانکفورت یک موسسه مالی روسی اقدام خواهند کرد.
همزمان، شرکت راه آهن دولتی فنلاند اعلام کرد که چهار قطار متعلق به سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت راه آهن روسیه را توقیف کرده است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.