بررسی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورهای موفق و شکست خورده در المپیک

مثبت نیوز – هند، پرجمعیت‌ترین کشور جهان فقط با یک مدال نقره و ۵ برنز در جایگاه شصت و نهم جهان قرار گرفت.

 

چین و آمریکا هم کشورهای پرجمعیتی هستند ولی رتبه سوم برای استرالیا است که کمتر از ۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد. تعداد کل مدال‌های ایتالیا که نصف ژاپن جمعیت دارد و فقط یک مدال از ژاپن کمتر دارد.

نیجریه ۸۸ ورزشکار در المپیک دارد و هنوز یک مدال نگرفته است ولی ما ۴۱ ورزشکار داشتیم و 9 مدال گرفتیم. آلمان ۴۲۸ ورزشکار دارد و ۲۹ مدال گرفته ولی کره‌جنوبی با ۱۴۱ ورزشکار همین قدر مدال گرفته است.

سرانه مدال
کارآمدترین کاروان ورزشی تا حالا کاروان چین است که سرانه مدال آن‌ها ۰.۲۱۲ بوده است. بعد از آن کره‌جنوبی با سرانه ۰.۲۰۵ قرار گرفته و در بین ۲۵ کشور اول رنکینگ ایران در رتبه سوم قرار دارد و سرانه مدالش ۰.۱۹۵ است.

عملکرد ایران از آمریکا هم بهتر بوده چون سرانه مدال آمریکا ۰.۱۹۰ است.

اسپانیا ۳۸۳ ورزشکار دارد و فقط ۱۶ مدال کسب کرده است. حتی اگر ورزش‌های گروهی را از کارنامه اسپانیا حذف کنیم و فقط ورزش‌های فردی را در نظر بگیریم باز هم عملکرد اسپانیا خوب نیست. ۱۳ مدال برای ۲۳۳ ورزشکار.

ازبکستان که درآمد سرانه مردم آن کمتر از ۳ هزار دلار است دو برابر جمهوری چک مدال آورده که درآمد سرانه مردمش حدود ۳۰ هزار دلار است.

شاخص توسعه انسانی سازمان ملل
نروژ رتبه دوم این شاخص که ۱۰۳ ورزشکار هم در المپیک داشته مدالی کسب نکرده است. چین با رتبه ۷۵ شاخص توسعه انسانی در صدر ایستاده ولی آلمان با رتبه ۷ شاخص توسعه انسانی در رده نهم است.

 

 

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.