مثبت نیوز – تپسی دیگر فقط تاکسی اینترنتی نیست و به یک اپ جامع تبدیل شده است.
اُفود تغییر برند داده و به تپسی فود تبدیل میشود. کار افود با مشهد آغاز خواهد شد و تا پایان تابستان به تهران میرسد.
برند دارتیل به زودی تبدیل به تپسی شاپ خواهد شد و به سوپراپ افزوده میشود.
اُکالا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به زودی ری برند می شود. با توجه به اینکه این برند اندازه بزرگتری دارد و لیدر بازار سوپرمارکت محسوب می شود با ملاحظات بیشتری انتقال آن به تپسی دنبال میشود.
گلرنگ مالک سه اپلیکیشن مهم ارسال سریع مسافر و بار یعنی زپ، الوپیک و موتوپیک هم هست، در حوزه سرگرمی مالک پلتفرم فیلمنت است، در حوزه وامهای خرد اپلیکیشن تارا را دارد و در حوزه اقامت و هتلینگ اپلیکیشنی به نام «شب».
نکته جالب در حوزه اقتصاد سیاسی است.
اسنپ و تپسی ساختارهای کاملا متفاوتی از نظر سهامداری دارند. سهامداران اسنپ عبارتند از ۶۰ درصد متعلق به ایرانسل که خود شراکتی است بین شرکت MTN آفریقای جنوبی و بنیاد مستضعفان و شرکت راکت اینترنت که سهامداران عربستانی – آلمانی دارد و شرکت هایپر استار که یک شرکت فرانسوی با سهامداران اماراتی است. بنابراین عملا اسنپ یک شرکت با سرمایهگذاری خارجی و البته با شراکت یکی از مهمترین نهادهای عمومی غیردولتی ایران یعنی بنیاد مستضعفان است.
تپسی اما شرکتی است که وارد بورس شده و بخشی از سهام آن(حدود ۳۱ درصد) در دست سهامداران بورسی است و حدود ۶۹ درصد از آن از طریق شرکتی به نام شرکت گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی در دست هلدینگ گلرنگ است.