کدام سریال های ایرانی صادر شدند؟

مثبت نیوز – اولین سریال ایرانی که به صورت قانونی در شبکه های خارجی پخش شد پاورچین مهران مدیری بود که توسط امریکا و امارات حق پخش آن خریداری شد.

 

دو سریال بعدی مدیری یعنی نقطه چین و شب های برره نیز از شبکه های آمریکایی و اماراتی پخش شد.

قهوه تلخ مهران مدیری با اقبال بیشتری روبرو شد و تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی و همچنین امریکا و کانادا آن را پخش کردند.

سریال یوسف پیامبر هم در بیش از پنجاه کشور پخش و به زبان‌های مختلفی دوبله شد. این سریال چنان اقبال گسترده‌ای را در عراق به همراه داشت که تصاویر بازیگران این سریال در اغلب مغازه‌هایی که تصاویر هنرمندان سینمای هالیوود را می‌فروختند به فروش رسید. در دوران پخش این سریال، مصطفی زمانی به یکی از محبوب‌ترین بازیگران دنیای عرب تبدیل شد. حتی برخی زنان عراقی نام کودکان تازه متولدشده خود را تحت‌تاثیر این سریال «یوسف» گذاشتند و خودشان هم به «ام‌یوسف» شهرت پیدا کردند.

سریال ستایش با بازی مهدی پاکدل و نرگس محمدی بین لبنانی‌ها به شدت محبوب شده بود و توسط شبکه تلویزیونی المنار پخش شد. حتی بیلبوردهای تبلیغاتی این سریال هم در خیابان‌های لبنان نصب شده بود.

سریال شهرزاد حدودا یک سالی است که بین ترک زبان‌های خارج از کشور هم محبوبیت خاص خود را پیدا کرده است. همچنین شرکت ترکیه‌ای OGM Pictures حق کپی‌رایت و امتیاز این سریال را خریده و قصد دارد سریالی با اقتباس از این فیلمنامه بسازد.

سریال مختارنامه هم در پاکستان، ترکیه، لبنان، عراق، سوریه، امارات و عربستان پخش شد اما در عربستان بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.