چوب حراج به آثار فاخر موزه امام علی توسط شهرداری تهران

مثبت نیوز – موزه امام علی(ع) 3 هزار اثر در خود جای داده که برخی آثار از جمله: 64 اثر پرویز تناسلی، 70 نقاشی محمدعلی ترقی جاه، 98 نقاشی جواد حمیدی، 19 نقاشی از محمدعلی صادقی، 2 نقاشی از سهراب سپهری و آثاری از بهمن محصص، آیدین آغداشلو، صداقت جباری، محمد تاتاری و ایرج اسکندری در دسترس نیست!

 

موسسه نگاره آفاق ماهستان فروردین ماه 39 اثر را در دوبی به فروش رسانده است که 14 اثر متعلق به موزه امام علی بوده است.

این موزه بیش از سه هزار اثر را در خود جای داده است. بیش از ۲۵۰۰ اثر حجم، نقاشی، خوشنویسی، تصویرسازی، نگارگری، کاریکاتور و نقاشی قهوه‌خانه‌ای و تعدادی هم فرش، صنایع‌دستی و اشیای عتیقه در گنجینه‌ موزه وجود دارد. طبق نظر کارشناسان، تنها ۹۵۶ اثر درجه‌ یک هستند و ۵۸۵ اثر درجه‌ دو. بقیه‌ آثار در رده‌ پایین‌تری قرار گرفته است.

در بخش نقاشی قهوه‌خانه‌ای هم ۵۶ اثر وجود دارد از هنرمندانی چون حسین قوللرآقاسی، محمد مدبر، عباس بلوکی‌فر، حسین همدانی و حسن فراهانی موجود است.

در ادامه به نام هایی از سیراک ملکونیان، پرویز کلانتری، فرح اصولی، مهدی سحابی، منوچهر معتبر، حسین خسروجردی و اسفندیار احمدیه هم به چشم می خورد.

در بخش خوشنویسی ۱۱۸۳ اثر وجود دارد که علی شیرازی با ۱۷۵ اثر و حمید عجمی با ۹۴ اثر بیشترین فراوانی را دارند.

نیوشا جوادی‌پور، هنرمند نقاش و فرزند محمود جوادی‌پور در روزنامه‌ هم‌میهن اعلام کرد این حرف ها ناشی از عدم آشنایی مدیران فرهنگی در ایران است. احمد وکیلی، هنرمند دیگری هم که اثرش توسط موسسه‌ نام در دوبی فروش رفته، گفت: به ‌علت فروش اثرش با قیمتی پایین، مارکت او را تحت تاثیر قرار داده‌اند. اثر او ۱۰۰ میلیون فروخته شده که یک‌چهارم قیمت اصلی کارش بوده و به گفته خودش متضرر شده است.‌

نگاره آفاق ماهستان در طبقه‌ اول ساختمان حوزه‌ هنری واقع در خیابان سمیه قرار دارد و در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تاسیس شده است. محمد زرویی، مدیرعامل و مسعود نجابتی و عباس حسین‌نژاد هم اعضای هیات‌ مدیره‌ این موسسه معرفی شده‌اند.

جالب اینکه همگی اعضای این شرکت، چهارم تیر امسال سهم خود را به حوزه‌ هنری واگذار کرده‌اند و افراد تازه‌ای هم به جای آنها معرفی نشده‌اند. تنها موردی که پس از این اتفاق ثبت شده، یک آگهی روزنامه‌ رسمی است که نشان می‌دهد اساسنامه‌ موسسه تغییر کرده است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.