پیروزی بزرگ قالیباف/شکست سنگین جلیلی

مثبت نیوز – چهارشنبه طلایی آخرین روز مردادماه یک ضرب شست از سوی محمدباقر قالیباف به فراکسیون پرقدرت انقلاب اسلامی در مجلس بود که اکثریت آن را اعضای جبهه پایداری تشکیل می‌دادند.

 

قالیباف طی سه، چهار سال گذشته بارها از سوی اعضای این گروه گزیده شده بود.

در انتخابات ریاست مجلس، قالیباف ناگهان متوجه ظرفیت نمایندگان مستقل یا میانه‌رویی شد که از شهرهای دیگر به مجلس آمده بودند و با تکیه بر آرای آنان، جای خود را در منصب ریاست مجلس محکم کرد و حالا در بررسی کابینه پزشکیان با قاطعیت جلوی تحرک نمایندگان شاخص پایداری را ‌گرفت.

نزدیک به قالیباف، با رای اعتماد به تمام اعضای کابینه، نشان دادند که کدام‌یک از گروه‌های سیاسی، دست بالا را در مجلس دارند.

محمدباقر قالیباف با دو چهره مهم جبهه پایداری یعنی امیرحسین ثابتی و حمیدرسایی بر سر ادعاهای آنها در زمان بررسی صلاحیت عباس عراقچی به بحث نسبتا تندی پرداخت و هر دوی آنها را به نحوی دعوت به سکوت کرد. قالیباف همچنین به مالک شریعتی عضو دیگر جبهه پایداری بابت اینکه شبنامه‌ای علیه یکی از وزرای پیشنهادی پخش کرده بود، با ذکر نام، تذکر جدی داد.

پس از انتخابات مجلس، پایداری‌ها توقع داشتند عضو مهم فراکسیون انقلاب اسلامی یعنی محمود نبویان به جای قالیباف روی صندلی ریاست مجلس بنشیند. آنها تصور می‌کردند که بدنه اصول‌گرای مجلس بیش از همیشه به جبهه‌پایداری و آرمان‌های سعید جلیلی وفادار است ولی تندروها آنجا هم شکست مهمی خوردند.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.