پنج دقیقه تا جریمه نشدن!

مثبت نیوز – اپلیکیشن اسنپ با ادعای اینکه «روزانه حدود ۷۰ هزار سفر اسنپی پس از رسیدن کاربر راننده به مبدا توسط کاربر مسافر لغو می‌شوند» اعلام کرد؛ پس از رسیدن کاربر راننده به مبدا و گذشت ۵ دقیقه از زمان قبول درخواست سفر، در صورتی‌که کاربر مسافر سفر را لغو کند، یا در صورتی که ۵ دقیقه بعد از رسیدن کاربر راننده در مبدا حاضر نشود و کاربر راننده مجبور به لغو سفر شود، کاربر مسافر موظف به پرداخت هزینه لغو سفر به کاربر راننده خواهد شد.

 

این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت و بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب کاربر راننده واریز می‌شود.

اسنپ با بیان اینکه «به طور میانگین کاربران راننده در اسنپ ۳ دقیقه بعد از پذیرش درخواست سفر به مبدا می‌رسند. با در نظر گرفتن ۷۰ هزار لغو سفر در روز می‌توان گفت زمان تلف‌شده کاربران راننده در روز چیزی حدود ۳هزار و ۵۰۰ ساعت و معادل ۱۴۵ روز است. این زمان در کنار هزینه سوخت رسیدن به مبدا و همین‌طور جاماندن از چرخه ارسال درخواست‌های سفر موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه شغلی کاربران راننده و همینطور برهم‌خوردن تعادل عرضه و تقاضا می‌شود.»

اگر جریمه را نپردازیم چطور؟ هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافر ثبت می‌شود و به صورت خودکار از موجودی او کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به لغو سفر، مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود. هر کاربر مسافر تا ۳ مرتبه فرصت دارد هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر کاربر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

مقالات مرتبط

حرکاتی برای تاثیرات مثبت بر بدن

مثبت نیوز – بدن انسان مجموعه‌ای هماهنگ از اندام‌هایی است که هرکدام…

18 شهریور 1404

وفاداری به برند چگونه شکل می‌گیرد؟

مثبت نیوز – *حسین تاجیک: طبق نظریه «رفتارشناسی» هیچ کاری بدون انگیزه…

11 شهریور 1404

قدرت‌نمایی نرم چین با عروسک!

مثبت نیوز – لبوبو عروسکی چینی با قیافه‌ای عجیب و غریب و…

9 شهریور 1404

دیدگاهتان را بنویسید