پس از شکست لنز، ایرانسل به فیلیمو ورود کرد

مثبت نیوز – سازنده رئالیتی‌شوی «سرگیجه» استودیو «ویستا مدیا» بازوی تولید محتوای ایرانسل است.

 

یک آقازاده مدیرعامل ایرانسل است.

شرکت ویستا مدیای عصر جدید که پیشتر هم رئالیتی‌شوی مافیایی «ارتش سری»، سریال کودک و نوجوان «دیو و ماه‌پیشونی»، مسابقه «اسکار»، برنامه گفت‌وگومحور طنز «عیدیHD» را تولید کرده بود، الان هم جز «سرگیجه»، برنامه گفت‌وگومحور سینمایی «35 میلیمتری» را در حال پخش دارد.

همان‌طور که از عناوین مذکور مشخص است، همه محتوای تولیدی ویستا مدیا، محصولاتی در خور توجه، جذاب و سرگرمی‌محورند اما مفید نیست.

«سینماهمراه» وابسته به همراه اول از هفته گذشته و با اکران آنلاین اختصاصی یکی از آخرین فیلم‌های زنده‌یاد علی انصاریان آغاز به کار کرد.

فیلمی به نام «بی پی ‌ام بند» ساخته فرناز امینی محصول 1399 که تاکنون در صف اکران روی پرده قرار داشت و بالأخره در این پلتفرم به شکل اختصاصی اکران آنلاین شد.

پلتفرم سینماهمراه محتوایی متفاوت نسبت به روبیکا دیگر پلتفرم همراه اول دارد و پیش از اولین فیلم اکران آنلاین، بیشتر محتوای خارجی منتشر می‌کرد. به نظر می‌رسد دور جدید فعالیت رسمی و قابل توجه سینماهمراه، با اکران آنلاین فیلم «بی پی ‌ام بند» شروع شده است. جالب آنکه بهای بلیت اکران آنلاین این اثر 50 هزار تومان تعیین شده که از بهای 80 هزار تومانی بلیت اکران آنلاین در سه پلتفرم اصلی کمتر است.

حالا همراه اول با دو پلتفرم روبیکا و سینماهمراه در عرصه نمایش خانگی حضور دارد.

«شاد» اپلیکیشنی که با عنوان اختصاصی «شبکه آموزشی کودک» توسط روبیکا برای وزارت آموزش‌وپرورش، توسعه یافت و به پلتفرم رسمی این وزارتخانه برای تنظیم ارتباط آنلاین میان دانش‌آموزان، معلمان و وزارتخانه تبدیل شد، از مدتی پیش بخشی با عنوان فیلم و سریال راه‌اندازی کرده و محصولات کودک و نوجوان را در آن نمایش می‌دهد. اوایل زمستان سال گذشته، اپلیکیشن شاد فیلم سینمایی «لوپتو»(محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) را به صورت رایگان به اکران آنلاین اختصاصی درآورد و جالب آنکه برای این اکران، تیزرهای تبلیغاتی بی‌شماری روی آنتن تلویزیون برد. بمباران تیزرهای تبلیغاتی «لوپتو» در شبکه کودک، به قدری قابل توجه بود که شاید حتی برای فیلم‌های سینمایی روی پرده نیز اتفاق نیفتاده بود. این تیزرها برای حدود دو ماه روی آنتن شبکه کودک می‌رفت و بعد از مدت کوتاهی که لوپتو به نزدیکی سقف تماشاگران خود رسید، کارکرد متفاوت و بی‌سابقه‌ای یافت: تبلیغ برای بخش فیلم و سریال شاد.

دیگر پلتفرمی که برای اکران آنلاین و دیگر محصولاتش حضوری پررنگ روی آنتن تلویزیون دارد، تلوبیون است. پلتفرمی متعلق به معاونت فضای مجازی صداوسیما که چه برای اکران آنلاین فیلم‌هایی چون «منصور»، «موقعیت مهدی» و «درخت گردو» و چه برای بازپخش برنامه‌ها از بمباران تبلیغاتی لابه‌لای برنامه‌های صداوسیما برخوردار شد و البته امتیازات ویژه دیگری نیز دارد؛ مثل حضور مدیرانش برای تبلیغ روی آنتن تلویزیون و استفاده از نسخه کلین(بدون لوگو) و دوربین‌های متعدد در جریان مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری.

روبیکا پلتفرم وابسته به همراه اول هم امتیاز تبلیغات تلویزیونی را داراست؛ چراکه از حدود 5 سال پیش، بسیاری از برنامه‌های صداوسیمای ملی در روبیکا حضور رسمی دارند و آن را تبلیغ می‌کنند.

در ابتدای روزهای کرونا که فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و محصول سازمان اوج به‌عنوان اولین فیلم اکران آنلاین در تاریخ سینمای ایران به نمایش درآمد.

روبیکا برای مدت‌ها رایگان بود و حالا که از کاربران هزینه اشتراک اخذ می‌کند، با اشتراک 50 هزار تومانی، یک‌سوم رقبای خود پول می‌گیرد.

همین پلتفرم بود که در رقابت میان پلتفرم‌ها برای به دست آوردن حق پخش انحصاری پویانمایی بسیار محبوب «پسر دلفینی»، برنده شد و آن را به خلاف رقبای خصوصی، به صورت رایگان به اکران آنلاین درآورد. جالب است بدانید سهامدار اعظم شرکت آسیاتک به‌عنوان مالک تماشاخونه اولین پلتفرم وی‌اودی مبتنی‌بر تبلیغات کشور، شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند.

در حال حاضر “نماوا” با سریال الف ویژه «سووشون» تنها و آهسته جلو می رود.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.