مثبت نیوز – اواخر شهریور ماه ۹۹ بود که فیلیمو اعلام کرد میخواهد مدرسه راه بیندازد.
قرار بود در روزهایی که تعداد فوتیها بیش از ۱۵۰ نفر است، فیلیمو مدرسه جای خالی کلاسهای حضوری را پر کند. یک سال بعد و شش ماه بعد، فیلیمو مدرسه آماری را منتشر کرد: «این پلتفرم کمکآموزشی در سال ۱۴۰۱ نشان میدهد که کاربران بیش از ۳۰میلیون دقیقه در «فیلیمو مدرسه» حاضر شدند و درس خواندند. در این میان ۲۰ هزار دقیقه محتوای درسی تولید شده و ۱۲ هزار دقیقه هم به محتوای تولیدی در حوزه مهارتی اختصاص دارد.» سال بعد فیلیمو مدرسه اعلام کرد که کاربران فعالش حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند. بعد از ۱۴۰۲ فیلیمو دیگر آماری را از فیلیمو مدرسه منتشر نکرد.
فیلیمومدرسه در دوران کرونا، حضورش هم توجیه اقتصادی برای فیلیمو داشت و هم برای خانوادهها اما بعد از زمان کرونا عملاً به یک بخش حاشیهای برای فیلیمو تبدیل شد. بخشی که بیشتر محتواهای بارگذاری شده در گذشته را حمل میکند و چندان برنامه جدیدی ندارد. با این حال همان محتواهای بارگذاری شده در پلتفرم هم جای بحث دارد. بر اساس آمارهای فیلیمو عمده مخاطبان فیلیمو مدرسه را مخاطبان 8 تا 14 ساله تشکیل میدهند. باید ببینیم، فیلیمو برای همین مخاطبان چه برنامههایی را بالا آورده. در بین محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو، برنامههای آموزش زبان کرهای دیده میشود. چرا فیلیمو برای دانشآموزان 8 تا 14 سال محتوای آموزش کرهای را بارگذاری میکند؟ موضوع ساده است، بازارِ عرضه و تقاضاست و بازار آموزش زبان کرهای را متداول کرده است. با این همه خود فیلیمو هم در ورود موج کرهای به کشور چندان بیتأثیر نبوده است. سریالهای کرهای در آرشیو فیلیمو جزء 3 محتوای پر تکرار خارجی است و از این حیث فیلیمو یکی از بسترهای ورود کرهایها است. مشخصاً کنار هم قرار گرفتن آموزش زبان کرهای و دوبله کردن کیدراماهای کرهای یک ترفند رسانهای برای جذب مخاطب کودک به فیلیمو مدرسه است.