واکنش‌ها به دستگیری پاول دوروف

مثبت نیوز –  ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس در صفحه خود به این اتفاق کنایه زده و نوشت: «سال ۲۰۲۳ شده و شما همچنان به‌خاطر لایک کردن یک میم دستگیر و اعدام می‌شوید.»

 

همچنین تاکر کارلسون، مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس‌نیوز بازداشت مالک تلگرام را با این جمله توصیف کرد: «تاریکی در حال فتح جهان آزاد است.» این مجری در ادامه نوشت که مالک تلگرام زمانی روسیه را ترک کرد که دولت تلاش کرد شرکت تلگرام را کنترل کند. درنهایت، این پوتین نبود که او را به‌خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی‌بیان دستگیر کرد؛ این «یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو» بود که او را بازداشت کرد. او زندانی‌شدن پاول دوروف را هشداری برای هر صاحب پلتفرمی که از «سانسور» حقیقت به دستور دولت‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی امتناع می‌کند، دانست.

اندروتیت، فعال رسانه‌ای و کیک بوکسور سابق آمریکا هم در صفحه ایکس خود نوشت که پاول دوروف به‌خاطر سانسور نکردن حقیقت دستگیر شد و اتهامات احتمالی‌اش شامل «حمایت از تروریسم، قاچاق مواد‌مخدر، مشارکت در جنایات، کلاهبرداری جمعی، پولشویی، پنهان‌کاری، محتوای پدوفیلی، فرار از تحریم و…» است. او تاکید کرده که «آنها می‌خواهند همه اطلاعات رو کنترل کنند.»

اری جانسون، تحلیلگر سابق سیا معتقد است تلگرام یکی از معدود کانال‌های ارتباطی است که اجازه می‌دهد آزادانه به «سیاست‌های غرب» انتقاد ‌شود. این تحلیلگر امنیتی گفته اتهامات علیه دوروف «یک پرونده سیاسی ساختگی» برای ترساندن این کارآفرین فناوری است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.