هند مقصد جدید سرمایه گذاران صنعت بازی

مثبت نیوز – بازی‌های ویدئویی یا همان گیم، محصول دهه ۱۹۵۰ میلادی و مولود دانشگاه ام‌آی‌تی ایالت ماساچوست آمریکاست.

 

این صنعت طی سال ۲۰۰۷ در آمریکا 9/5 میلیارد دلار، طی سال ۲۰۰۸ حدود 11/6 میلیارد دلار و طی سال ۲۰۱۰ نیز بیش از 25/1 میلیارد دلار تولید کرده است.

جالب است بدانید این رشد مثبت ادامه داشته است و ‌گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تنها طی سال ۲۰۲۳، صنعت گیم در آمریکا 66/5 میلیارد دلار تولید کرده است.

سینمای آمریکا در بهترین سال فروش خود در تاریخ یعنی سال ۲۰۱۸، تنها ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.

آمار سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این صنعت در کل جهان، ۳۴۷ میلیارد دلار تولید کرده که رقم بسیار بزرگ و اعجاب‌انگیزی است.

از این مقدار، ۲۴۸ میلیارد دلار مربوط به بازی‌های موبایلی است که مخاطبان کاربران بسیاری دارد. ۹۹ میلیارد دیگر نیز مربوط به بازی‌های کنسولی و کامپیوتری است.

بر اساس آخرین آمار که در سال ۲۰۲۴ و توسط استاتیستا منتشر شده است، در حال حاضر بیش از ۳/۳ میلیارد نفر از ساکنان کره زمین کاربران و مخاطبان صنعت گیم هستند. به عبارت دیگر، ۴۰ درصد از جمعیت 8/2 میلیارد نفری زمین مخاطب این صنعت هستند.

چین با در اختیار داشتن ۶۶۵ میلیون نفر کاربر گیم، بیشترین تعداد گیمرهای جهان را در خود جای داده است که سالانه 40/8 میلیارد دلار برای این کشور به ارمغان می‌آورند.

رتبه دوم با در اختیار داشتن ۴۴۲ میلیون کاربر گیم، به هند تعلق دارد. اما این کشور نتوانسته از این حجم بزرگ مخاطب، آنچنان که شاید و باید بهره ببرد و طی سال گذشته میلادی تنها 3/1 میلیارد دلار از  این جمعیت انبوه کسب درآمد کرده است.

در میان ۴۴۲ میلیون نفر هندی که کاربران صنعت گیم هستند، ۱۰۰ میلیون نفر به طور روزانه و مستمر مشغول استفاده از محصولات این صنعت به شمار می‌روند.

جالب است بدانید، ۹۰ میلیون نفر از این افراد برای بازی‌های مختلف، پرداخت مالی نیز انجام می‌دهند.

همین امر سبب شده تا نظر سرمایه‌گذاران این عرصه به هند جلب شود و با سرمایه‌‌گذاری 2/8 میلیارد دلار برای ساخت بازی‌هایی که ارتباطاتی با فرهنگ و تاریخ هند داشته باشد، نظر مخاطبان را به خود جلب و میزان این بازار درون مرزهای هند را ظرف ۵ سال آینده به 8/9 میلیارد دلار افزایش دهند. دولت نیز مصمم است مالیات ۲۸ درصدی برای تراکنش‌های درون بازی‌های مختلف وضع کند و از این تراکنش‌ها درآمد کسب کند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.