مثبت نیوز – سی و یکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه به مناسبت روز بیمه با محوریت رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه صبح سهشنبه ۱۳ آذرماه در سالن همایشهای بینالمللی برج میلاد با حضور مدیران، صاحبان کسبوکار، مسئولان و دیگر بازیگران اکوسیستم صنعت بیمه برگزار شد.
یکی از اولین مواردی که مخاطبان با ورود به فضای سالن همایشهای برج میلاد متوجه آن میشدند حضور ازکی در همایش بیمه و توسعه بود. تبلیغات ازکی در جایجای همایش بیمه و توسعه به چشم میخورد از بیلبوردهای بزرگراهی و خیابانی در مسیرهای منتهی به برج میلاد گرفته تا استندها و بنرهایی که در فضای ورود به سالن همایش و فضای نمایشگاهی چیده شدهاند. باوجود این که حضور پررنگ یک شرکت فناور در صنعت سنتی بیمه جای بسی خوشحالی دارد؛ اما باید مراقب افتادن از آن طرف بوم نیز باشیم.
حضور ازکی میتواند نویدبخش این باشد که صنعت بیمه بالاخره و بهآرامی در حال پذیرش شرکتهای فناور، استارتاپها و اینشورتکهاست. بااینحال از دید یک مخاطب عام دیدن تبلیغات بیشمار یک کسبوکار جالب نیست و حتی میتواند اثر سو داشته باشد.
برخلاف ازکی، بیمه مرکزی حضوری نمادین در این همایش داشت. غرفه نهاد مرجع صنعت بیمه به دکوری مینیمال بسنده کرده بود و اسناد تاریخی بیمه و بیمهنامههای قدیمی را به دیوار کوبیده بود. اگر چشممان را روی هزینههای نجومی غرفهسازی ببندیم، باز هم حضور بیمه مرکزی بدین شکل در نمایشگاهی که هدف از برگزاری آن ارائه دستاوردها و خدمات بیمهای است، توجیهی ندارد.
پژوهشکده بیمه نیز مانند هر نهاد دولتی دیگری کمترین تلاش را برای جذب مخاطبان به کار برده بود و شلوغترین قسمت این غرفه صف چهار پنج نفرهای بود که برای گرفتن پوشهای حاوی بروشور پژوهشکده و کتاب چکیده مقالات سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه ایجاد شده بود.
یکی از شاخصترین ویژگیهای همایش بیمه و توسعه حضور قابلتوجه بازدیدکنندگان و مخاطبان بود که سر زدن به بخش نمایشگاهی را به نشستن در سالن همایش ترجیح داده بودند. این همایش طی یک روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ برگزار شد که بخش قابلتوجهی از مختص سخنرانیهای افتتاحیه بود؛ بنابراین فرصت کوتاهی برای بازدید از فضای نمایشگاهی باقی میماند.