مثبت نیوز – در دو هفته گذشته دیجیکالا به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور با تمجید از بلکفرایدی دیجیکالایی، گفت بزرگترین حراج آنلاین سال دیجیکالا در آذرماه برگزار شده است.
بلک فرایدی دیجیکالا رکوردهای بزرگی از خود در اقتصاد دیجیتال برجای گذاشت و در این زمینه تاریخسازی کرد. آمارهای بلکفرایدی دیجیکالا نشان میدهد بیش از ۴۰ میلیون کاربر یکتا در مدت زمان برگزاری این حراج بزرگ اینترنتی به فروشگاه اینترنتی دیجیکالا سرزدهاند و بیش از ۵. ۱ همت فروش در این ایام انجام شده است.
در این گزارش آمده آمارهای بلکفرایدی حکایت دارد که بازدیدکنندگان یکتای دیجیکالا از یکم تا دهم آذرماه تقریباً بهاندازه نیمی از جمعیت ایران بودند: بیش از ۴۰ میلیون کاربر یکتا از حراجی آنلاین دیجیکالا بازدید کردند. این آمار تقریباً دوبرابر بازدیدهای یکتای سال گذشته دیجیکالا است که ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود. در پربازدیدترین ساعت دیجیکالا در روزهای بلکفرایدی یک میلیون و ۱۰۰ هزار کاربر یکتا بهطور همزمان درحال جستوجو، مقایسه و خرید در دنیای دیجیتالی دیجیکالا بودند؛ آماری که در سال گذشته ۷۶۱ هزار نفر بود و امسال رکورد آن شکسته شد.
در بلکفرایدی سال گذشته یک میلیون سفارش توسط کاربران ثبت شد و امسال این آمار با رشد هیجانانگیزی همراه شد. بلکفرایدی ۱۴۰۳ دیجیکالا منجر به فروش هشت میلیون و 884 هزار و 64 کالا و رساندن آن به دست مشتریان شد؛ تعداد سفارشهایی که نسبت به آمار ۶ میلیونی سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده است.
نگاهی به دیگر آمارهای دیجیکالا نشان میدهد پرفروشترین کالاها در بلکفرایدی این فروشگاه شامل طلا و جواهرات و انواع گوشیهای موبایل مثل مدلهای پرچمداران سامسونگ و آیفون و شیائومی به عنوان پرفروشترین اقلام از نظر ارزش ریالی شناخته شدند. از سوی دیگر، در دسته محصولات پرفروش از نظر تعداد نیز محصولاتی مثل نوار بهداشتی، کاغذ A4، لامپ و باتری قلمی در صدر لیست قرار گرفتند. ایرپاد، ساعت هوشمند، اسپیکر، هندزفری، کنسول پلیاستیشن نیز از دیگر کالاهای پرجستوجوی دیجیکالا در این دوره بوده است.
بیشترین استانهایی که از کمپین بلکفرایدی دیجیکالا خرید کردهاند به ترتیب عبارتند از: تهران، البرز، اصفهان، خراسانرضوی، مازندران، خوزستان و گیلان. بوشهر، تهران، هرمزگان، کرمان، یزد و قم استانهایی بودند که گرانترین سبدهای خرید را تشکیل دادند و قهرمانهای لاکچری بلکفرایدی دیجیکالا به حساب میآیند.
یکی از نکات قابلتأملی که در گزارش دیجیکالا قابل مشاهده است، تفاوت معنادار خریدهای جمعه سیاه ایران با کشورهای دیگر است. آمارها نشان میدهد در کشورهای دیگر از آمریکا گرفته تا کشورهای اروپایی لوازم الکترونیکی از گوشیهای موبایل گرفته تا کامپیوتر، پوشاک و لوازم جانبی، همچنین لوازم خانگی و دکوراسیون، محبوبترین کالاهای جمعه سیاه برای مصرفکنندگان اروپایی بوده است. این اقلام در ایران به عمدتاً گوشی موبایل و در مرتبه بعدی به اقلام خرد مصرفی همچون نوار بهداشتی، کاغذ A4، لامپ و باتری قلمی، ایرپاد، ساعت هوشمند، اسپیکر، هندزفری، کنسول پلیاستیشن محدود شده و خبری از خریدهای گران قیمتتر در آن نیست. بخشی از آن احتمالاً به قدرت خرید پایین مشتریان وابسته بوده و بخش دیگر نیز، به عدم ارائه تخفیفهای جذابتر از سوی فروشندگان مربوط میشود.

