مثبت نیوز – فدراسیون در سال های اخیر با وجود همه افتخار آفرینی هایش در میادین مختلف و پیشرفت های چشمگیر، هنوز نتوانسته برای درد لیگ درمانی مناسب داشته باشد. ل
یگ برتر کشتی در این سال ها با عدم استقبال اسپانسرها مواجه بوده و هرساله اسپانسرهایی به مهمانی می آیند و می روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند. برای مثال در سال ۱۴۰۱، تیمی از پتروپالایش قهرمان شد و بعد از آن محو شد، در سال ۱۴۰۲ تیم انبوه سازان نایب قهرمان شد و دیگر تیمداری نکرد.
سال گذشته نیز سایپا قهرمان شد و تیمی از صنایع غذایی سوم، اما هردوی این ها نیز عطای کار را به لقایش بخشیدند. در لیگ فرنگی نیز اوضاع بدتر است که بهتر نیست.
این در حالی است که اسپانسرها به دلایل مختلفی که تمایل به دیده شدن و تبلیغات در صدر آن قرار دارد، پا به لیگ کشتی می گذارند اما سازمان لیگ هنوز نتوانسته دلایل قانع کننده ای برای ماندن آن ها داشته باشد. تا جایی که امسال پس از قرعه کشی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد، وقتی تیم های بانک شهر، استقلال و دانشگاه آزاد در یک گروه قرار گرفتند، تیم دانشگاه آزاد انصراف داد. دلیل آن ها هم این بود که دو تیم قدرتمند این گروه از پیش صعود کرده اند و این تیم یارای رقابت با آن ها ندارد و وقتی اسپانسر می بیند دیده نمی شود، رغبتی ندارد. انتقادی درست که باید سازمان لیگ فکری برای آن کند تا تیم های مدعی به سادگی در یک گروه قرار نگیرند و با روش هایی مانند سیدبندی، گروه بندی ها جذاب تر شود.

