عارف مخالف سرسخت حضور آذری جهرمی در کابینه پزشکیان

مثبت نیوز – مخالفت‌ها با حضور محمدجواد آذری جهرمی در دولت پزشکیان درحالی صورت گرفته است که از یک سو پزشکیان و از سوی دیگر شورای راهبری بارها بر تجدید نسل مدیران و استفاده از جوانان تاکید داشتند و حضور آذری جهرمی در دولت چهاردهم فارغ از نقش اثرگذار او در فرآیند انتخابات، از آنجا که جوانترین وزیر ادوار مختلف بود و به‌خاطر کارنامه عملکردی‌اش در وزارت ارتباطات نماد مدیر جوان شناخته می‌شود این انتظار را ایجاد کرده بود که در دولت جدید نقشی ایفا کند اما تا این لحظه هنوز چهره‌های قدیمی سیاست فضایی برای جوانترها در دولت پزشکیان باز نکرده‌اند.

 

محمدرضا عارف اصلی‌ترین مخالف حضور آذری جهرمی در سمت‌های مهم دولت چهاردهم است.

اجماع شورای راهبری و برخی چهره‌های اثرگذار در نهایی کردن کابینه پیشنهادی چهاردهم، بر حضور آذری جهرمی در سمت معاونت اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بوده است.

تنها مخالف این انتصاب محمدرضا عارف، معاون اول دولت بوده است. سابقه مخالفت عارف البته به این موضوع محدود نمی‌شود و در دوران حضور محمدجواد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم نیز عارف یکی از مخالفان او در این وزارتخانه بود. وزارتخانه‌ای که عارف خود نیز زمانی دیگر مسئولیت آن را عهده دار بود.

اجماع صورت گرفته در نهایت با مخالفت عارف و برخی اصلاح‌طلبان نزدیک به عارف کنار گذاشته می‌شود و گزینه‌ای دیگر برای این سمت از سوی رئیس‌جمهوری معرفی می‌شود. حضور در معاونت علمی و فناوری دولت چهاردهم نیز یکی دیگر از سمت‌های پیشنهادی برای آذری جهرمی بوده است که عارف در این مورد هم بنا به ملاحظاتی که برای این معاونت داشته با آن مخالفت می‌کند.»

دلایل مخالفت عارف با حضور آذری جهرمی در سمت‌های کلیدی، نزدیکی زیاد آذری جهرمی به علی لاریجانی است و در واقع نه فقط عارف که آن بخش از چهره‌های کاملا همسو با جریان اصلاحات به کلی با پررنگ شدن چهره‌ای نزدیک به لاریجانی در دولت چهاردهم مخالف هستند.

البته این نزدیکی را نمی‌توان کتمان کرد حتی اگر جانبداری تمام‌عیار آذری جهرمی از لاریجانی در انتخابات اخیر را قبل از رد صلاحیت او صرفا یک استراتژی انتخاباتی بدانیم و بگوییم او در بین گزینه‌های موجود سراغ نزدیک‌ترین به مواضعش رفته بود باز هم تحرکات حمایتی او از لاریجانی را وقتی اسمش به عنوان معاون اول پزشکیان صرفا در حد یک گزینه آن هم غیر محتمل مطرح شد، نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

همچنین دعوت لاریجانی از آذری جهرمی برای شرکت در انتخابات مجلس در سال گذشته.  موضوعاتی که چهره‌های منتسب به جریان سیاسی اصلاح طلبی نزدیک به پزشکیان نمی‌توانند ساده از کنار آن بگذرند

معرفی نشدن آذری جهرمی به عنوان یکی از مهره‌های مهم دولت می‌تواند نشان دهد که سمبه اصلاح‌طلبان کم زور نیست.

 

mosbatnews

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.