سیستم کمک ویدیویی داوری ایران از کجا تامین شده است؟

مثبت نیوز – درمجموع ۱۳ شرکت در سایت فیفا به‌عنوان شرکت‌های مجوز و لایسنس‌دار VAR درج شده است و این به این منظور است که ارائه خدمات VAR فقط و فقط باید از بین یکی از این شرکت‌ها باشد. لازم به ذکر است که در صورت تخلف جریمه و تعلیق برای فدراسیون خاطی در نظر گرفته می‌شود.

 

کثر شرکت‌های مورد تایید فیفا تمایل به همکاری با فدراسیون ایران را به دلیل تحریم‌ها ندارند. به‌طور مثال شرکتHawkeye Innovation  یا چشم عقاب که برترین برند بوده، اکثر مسابقات جام‌جهانی، یورو، لیگ قهرمانان اروپا و… را پوشش می‌دهد و از شرکت‌های زیرمجموعه سونی است و در انگلستان ثبت شده، به لحاظ بازار هدف بزرگی که در آمریکا دارند تمایلی برای ورود به ایران ندارند و شرکت‌های دیگر هم کم و بیش با همین مشکل روبه‌رو هستند و تمایلی برای همکاری با فدراسیون ایران ندارند.
مساله مهم اینکه تکنولوژی و به‌طور کلی بعضی از محصولات این سیستم و برنامه‌ها یا سیستم‌عامل ساخت آمریکا است(به‌طور مثال مایکروسافت) و طبق قوانین تحریمی ریسک ورود به ایران را نمی‌پذیرند. همچنین در بخش کمک‌داور پنجم نیز سیستم و تکنولوژی VAR و آفساید از فید و دوربین‌های پخش زنده استفاده می‌کند تا بررسی دقیقی برای صحنه مورد نظر داشته باشد.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات VAR چه با حداقل فید و دوربین‌های صدا‌و‌سیما که ۴ دوربین است و چه با حداکثر دوربین(حتی تا 32 عدد) یا ارائه خدمات فوق‌پیشرفته، فقط و فقط همان سرویس‌های مورد اشاره فیفا در بخش VAR و آفساید را در اختیار می‌گذارد. به‌طور مثال در استفاده از سیستم آفساید نیمه‌خودکار که به‌طور گرافیکی ارائه می‌شود ۱۲ دوربین HD مورد نیاز است. به این ترتیب همه چیز به صدا‌و‌سیما که مسئولیت اصلی پخش زنده مسابقات فوتبال در ایران را برعهده دارد می رسد.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.