سهامدار ایرانی ایکس کیست؟

مثبت نیوز – به تازگی شرکت ایکس به دستور یک قاضی مجبور شده از لیست کامل سهامداران این ابرشرکت رونمایی کند.

 

در بین 95 سهامداری که در این لیست نام برده شدند، اسم یک شرکت با مدیریت ایرانی به چشم می‌خورد؛ «افشار پارتنرز.» امید افشار، مدیر و بنیان‌گذار این شرکت سرمایه‌گذاری، ارتباط نزدیکی با ایلان ماسک دارد. او نه تنها بخشی از سهام ایکس را خریده بلکه از مدیران ارشد تسلاست و دست راست ایلان ماسک محسوب می‌شود.

طبق اسناد موجود، شرکت سرمایه‌گذاری افشار پارتنرز تنها 10 ماه است که راه‌اندازی شده و شرکای محدودی دارد.

امید افشار 35 ساله، پیش از اینکه وارد حلقه نزدیکان ایلان ماسک شود، به مدت هفت ماه در کوه‌‌های ماموت کالیفرنیا، اسکی آموزش می‌داد. در دانشگاه هم مهندسی زیست پزشکی خوانده بود و پس از اسکی، به مدت پنج سال در یک شرکت تجهیزات پزشکی کار کرد. حدودا دو سال آخر حضورش در این شرکت مدیر این مجموعه شد و بعد از آنجا، به مدت 9 ماه مدیریت یکی از بخش‌های شرکت ابوت را که یک شرکت تجهیزات پزشکی معروف است به دست گرفت.

افشار هفت سال پیش به عنوان مدیر پروژه دفتر مدیرعامل اجرایی یعنی ایلان ماسک شروع به کار کرد و نزدیک به سه سال در همین سمت و در نزدیکی ماسک ماند. او برای مدتی هم کارخانه گیگافکتوری تسلا واقع در تگزاس را مدیریت کرد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در سال 2022 خبر آمد افشار در اسپیس ایکس معاون ماسک شده و در ساخت موشک استارشیپ با او همکاری می‌کند.

استارشیپ جاه‌طلبانه‌ترین موشکی است که ماسک در اسپیس‌ایکس روی آن کار کرده و قصد دارد روزی انسان‌ها را با آن به مریخ بفرستد.

ایلان ماسک بخش بزرگی از بودجه این شرکت را خرج مخارج شخصی خود کرده و در حال ساخت یک خانه شیشه‌ای در تگزاس و در نزدیکی کارخانه گیگافکتوری است.

افشار سفارش این شیشه‌ها را داده است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.