مثبت نیوز – گروه پاکشوما در پایان سال 1403 با یک ریبرندینگ تازه مسیر جدیدی را آغاز کرد.
در یک مراسم ویژه که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، این گروه علاوه بر اعلام تغییر نام به گروه “الف”، هویت بصری، کلامی و مفهومی جدید برند پاکشوما را معرفی کرد.
در این رویداد که تحت عنوان “داستان دستان” برگزار شد، مدیران ارشد پاکشوما درباره دلایل این تغییرات صحبت کردند و چشمانداز آینده برند را به تصویر کشیدند.
همچنین شعار جدید برند پاکشوما “اساس آسایش” معرفی شد.
ریبرندینگ پاکشوما بر اساس سه اصل کلیدی شکل گرفته است:
نوآوری و پیشرفت تکنولوژیک
تأکید بر ایجاد حس آرامش و اعتماد
تقویت جایگاه یک برند اصیل و پیشرو در بازار
در بیانیه ریبرندینگ آمده است: پاکشوما به عنوان یک برند مورد اعتماد میلیونها ایرانی و رهبر صنعت لوازم خانگی کشور، همچنان مسیر خود را با تعهد به اصالت، پایداری و مسئولیتپذیری اجتماعی ادامه خواهد داد.
این تغییرات در آستانه 50 سالگی برند اتفاق افتاده و شامل بازطراحی هویت بصری پاکشوما میشود. در هویت بصری جدید، طراحی مدرن و مینیمالیستی پاکشوما تصویر تازهای از برند را به نمایش میگذارد. در این فرآیند، لوگوی پاکشوما با استفاده از حروف مدرن و لاتین بازطراحی شده و به شکلی دوستانه و روان تبدیل شده است. همچنین پالت رنگی برند از طراحیهای محدود قبلی به 4 رنگ جدید تغییر یافته است.
طبق اعلام پاکشوما، لحن کلامی این برند از این پس ویژگیهایی مانند سادگی، دوستانه، فراگیر، قابل درک و جدی خواهد داشت. همچنین پاکشوما در این ریبرندینگ، شخصیت جدیدی برای خود تعریف کرده است که شامل دو بعد اصلی و فرعی است. در بعد اصلی، پاکشوما شخصیت خود را “مراقب و حامی” با ویژگیهایی چون سخاوتمندی، پشتیبانی و محبت توصیف کرده و در بعد فرعی خود را “حاکم” با ویژگیهایی مثل رهبری، قانونگذاری و اصالت میداند.