رقابت تولیدکننده و پخش کننده

مثبت نیوز – روبیکا و ویستا مدیا را می‌توان موفق‌ دانست.

 

پلتفرم‌هایی که تحت مالکیت ایرانسل و همراه اول هستند و نام‌هایی چون بنیاد تدبیرِ ستاد اجرایی فرمان امام حوالی‌شان شنیده می‌شود.

برخلاف نماوا و تماشاخونه، روبیکا از همان ابتدا قصدی برای تولید محصول نداشت.

روبیکا با قرارداد‌هایی با پلتفرم‌های جریان اصلی، سعی کرد محتوای پلتفرم‌ها را بدون نیاز به خرید اشتراک و صرفاً با اینترنت دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به دست مخاطبان برساند.

البته همیشه اخباری منتشر شده که قرار است پخش سریالی به صورت تمام و کمال به این پلتفرم واگذار شود(مثل 87 متر عیاری) اما این اتفاق هیچ‌گاه نیفتاده و روبیکا تنها در جایگاه بازنشرکننده محتوای پلتفرم‌های اصلی قرار گرفته است.

در نقطه مقابل روبیکا، ویستا مدیا قرار گرفته، شرکتی که تحت مالکیت ایرانسل، دست به تولید رئالیتی‌شو‌هایی نظیر سرگیجه و اسکار و سریال‌هایی چون «دیو ماه پیشونی» زد. با این حال ویستامدیا هم ریسک تأسیس پلتفرم و فروش اشتراک را نکرد و محتوای تولیدی خود را به پلتفرم‌های جریان اصلی(فیلیمو، فیلم‌نت و نماوا) واگذار کرد.

مقالات مرتبط

رستوران و سرگرمی؛ نسخه چینی مراکز خرید برای بازگرداندن مشتریان

مثبت نیوز – چین در تولید هر چیزی به‌صورت انبوه و اغلب…

12 آذر 1404

بررسی بلک‌فرایدی ایرانی

مثبت نیوز – در جمعه سیاه امسال رکوردهای فروش شکسته شد، اما…

11 آذر 1404

بهستان بزرگترین واردکننده دارو

مثبت نیوز – از میان ۱۲۰ واردکننده فعال، ۳۰ شرکت اصلی بیش…

10 آذر 1404

دیدگاهتان را بنویسید