رصد کابینه متناقض پیرمردهای تکراری

مثبت نیوز – کل کابینه 31 نفر است و هشت نفر از اصلاح‌طلبان در این لیست دیده می‌شوند که شامل محمدرضا عارف معاون اول، زهرا بهروز آذر معاون زنان و امورخانواده، دنیا مالی وزارت ورزش، حسین سیمایی صراف وزارت علوم، غلامرضا نوری قزلجه وزارت جهادکشاورزی، فرزانه صادق وزارت راه‌وشهرسازی، احمد میدری وزارت کار و تعاون و ظفرقندی وزارت بهداشت می‌شوند.

 

از تیم دولت یازدهم و دوازدهم و نزدیکان به دولت حسن روحانی، سه نفر یعنی صالحی امیری در وزارت میراث، سیدعباس صالح شریعتی در وزارت فرهنگ و ارشاد و عباس عراقچی در وزارت خارجه حضور دارند.

از چهره‌های نزدیک به پزشکیان سه نفر یعنی، شهرام دبیری معاون امور پارلمانی، حاجی میرزایی رئیس دفتر و قائم‌پناه به‌عنوان معاون اجرایی حضور دارند.

از چهره‌های تکنوکرات نزدیک به اصلاح‌طلبان چهار نفر یعنی سیدمحمداتابک در وزارت صمت، ستار هاشمی در وزارت ارتباطات، عبدالناصر همتی در وزارت اقتصاد و حسین افشین به‌عنوان معاون علمی استفاده شده.

تکنوکرات‌های نزدیک به اصولگرایان هم در بین افراد معرفی شده حضور دارند. این سه تن شامل عباس علی‌آبادی برای وزارت نیرو، حمید پورمحمدی سازمان برنامه‌وبودجه و علیرضا کاظمی در وزارت آموزش پرورش می‌شود.

افراد مستقل از گروه‌های سیاسی شش نفر هستند که شامل اسماعیل خطیب به‌عنوان وزارت اطلاعات، امین حسین رحیمی برای وزارت دادگستری، عزیز نصیرزاده وزارت دفاع، سعید اوحدی در بنیاد شهید، اسکندر مومنی در وزارت کشور و محمد اسلامی در سازمان انرژی اتمی حضور دارند.

لقب جوان‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم به‌صورت مشترک به ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی با ۴۸سال سن تعلق می‌گیرد.

همچنین معاون امور زنان و خانواده هم یک دهه شصتی است.

عبدالناصر همتی با ۶۷سال سن به عنوان مسن‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه هم شناخته می‌شود.

از ۱۹ وزیر پیشنهادی سه نفر متولد استان تهران هستند و دو وزیر هم سهم استان خراسان جنوبی هستند. وزرای جهاد کشاورزی و دفاع هم متولد استان آذربایجان شرقی هستند و زادگاه وزرای پیشنهادی علوم و فرهنگ هم استان خراسان رضوی است. زادگاه ستار هاشمی وزیر ارتباطات با ۴۸سال سن به شهر یاسوج می‌رسد و استان همدان هم دو وزارتخانه اقتصاد و دادگستری را در اختیار دارد.

ستار هاشمی، دکتری هوش‌مصنوعی خود را دانشگاه موناش استرالیا و دانشگاه علم‌وصنعت کسب کرده است.

عباس عراقچی هم اگر چه کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آزاد تهران به اتمام رساند اما مدرک دکتری خود را از دانشگاه کنت انگلیس گرفته است.

محمد اتابک، وزیر صنعت و معدن مدرک خود را در مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا گرفته است و جواد ظریف که معاون راهبردی رئیس‌جمهور دانسته می‌شود، فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو و همچنین کارشناسی ارشد مطالعات بین‌الملل و دکتری حقوق و روابط بین‌الملل از دانشگاه دِنوِر است.

همچنین محمد اسلامی که سکان سازمان انرژی اتمی را در دست دارد، دانش‌آموخته مهندسی راه‌وساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مهندسی راه‌وساختمان از دانشگاه اوهایو آمریکا و ام‌بی‌ای مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.