ردبول درحال تسخیر دنیای ورزش

مثبت نیوز –  سرمربی محبوب آلمانی قراردادی را با شرکت ردبول به امضا رسانده و قرار است در نقش مدیر فوتبال بار دیگر به این عرصه برگردد و از این پس به عنوان مشاور در کنار باشگاه‌های تحت حمایت این شرکت مانند لایپزیش، لیدز، سالزبورگ و نیویورک ردبول خواهد بود.

 

یورگن کلوپ قرار است سالانه مبلغی 10 میلیون یورو به عنوان دستمزد و 2 میلیون یورو پاداش از ردبول دریافت کند.

سرمربی سابق دورتموند و لیورپول قرار است از ژانویه 2025 به عنوان “رئیس بخش فوتبال” این شرکت فعالیت کند.

این شرکت بزرگ حالا در یک قدمی خرید بخشی از سهام تیم دوم شهر پاریس، پاریس اف سی، قرار دارد.

پاریس اف سی، صدرنشین فعلی لیگ دو فرانسه با همکاری خانواده آرنو، مالک LVMH، یکی از لوکس‌ترین برندهای جهان به ردبول فروخته خواهد شد.

فراچی، 30 درصد از سهام خود را تا سال 2027 در اختیار خواهد داشت، سالی که در آن باشگاه را به طور قطعی به آرنو-ردبول می‌فروشد.

در وهله اول، شرکت اتریشی 15 درصد از سهام پاریس اف سی را در اختیار خواهد داشت، در حالی که آرنو 55 درصد و 30 درصد نیز برای فراچی خواهد بود.

هدف ردبول و آرنو این است که پاریس اف سی را به یکی از جاه‌طلب‌ترین تیم‌های فوتبال فرانسه تبدیل کنند. تیم دوم پایتخت فرانسه برای سال‌ها در شرایط طرد شده قرار دارد، ولی در حال حاضر صدرنشین لیگ 2 است و علاوه بر جمع‌آوری بودجه 30 میلیون یورویی، در تابستان با بازیکنان سطح بالایی مانند ماکسیم لوپز یا کراسو قرارداد امضا کرد.

در سال 2020، بحرین سهامدار این باشگاه شد، اما سرمایه‌گذاری‌های آن با انتظاراتی که چنین حرکتی ایجاد کرده بود، مطابقت نداشت. پاریس اف سی در سال‌های آینده به لطف عملیات‌های خرید و فروش، بین 200 تا 300 میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

از آنجایی که فعلا شرکت نوشابه‌های انرژی‌زا سهامدار اکثریت تیم دوم پاریس نخواهد بود، بنابراین سنگینی تصمیمات بر دوش خانواده آرنو خواهد بود.

یورگن کلوپ در سال گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد بازدید از طرف هواداران در رسانه‌های اجتماعی کسب کرد. در همین مدت، کارفرمای جدید او، رد بول، بیش از ۱۲ میلیارد قوطی نوشیدنی انرژی‌زا فروخت.

او به عنوان “رئیس فوتبال جهانی” با قراردادی تا سال ۲۰۳۰ منصوب شده است. از اول ژانویه، او مدیر یک پروژه بزرگ با باشگاه‌هایی در چهار قاره خواهد بود.

لایپزیش، که در حال حاضر در رده دوم بوندسلیگا قرار دارد. ۹۹ درصد سهام آن در مالکیت رد بول است.

سالزبورگ، نایب قهرمان اتریش رد بول اکنون فقط به عنوان حامی مالی در این باشگاه حضور دارد.

رد بول نیویورک در لیگ برتر MLS فوتبال آمریکا به طور کامل متعلق به غول نوشیدنی است.

برای رد بول براگانتینو، که در لیگ برتر برزیل بازی می‌کند، شرایط مشابهی وجود دارد.

همچنین اومیا آردیجا که در لیگ سوم ژاپن بازی می‌کند هم برای ردبول است.

باشگاه‌های کلوپ با ۲۰۰ بازیکن و مربی حرفه‌ای قرارداد دارند.

ژرارد هولیه تا زمان مرگش در دسامبر ۲۰۲۰، به عنوان “مدیر ورزشی جهانی” در دنیای رد بول مشغول به کار بود. این مربی که با لیورپول در سال ۲۰۰۱ قهرمان جام یوفا و جام حذفی انگلیس کرد.

هولیه در سال ۲۰۱۵ دایو اوپامکانو (۲۷ ساله/اکنون بازیکن بایرن مونیخ) را متقاعد کرد که به سالزبورگ و سپس لایپزیش منتقل شود. همچنین او نقش کلیدی در مذاکرات با نبی کیتا داشت، زمانی که او در سال ۲۰۱۴ به دنیای رد بول پیوست.

علاوه بر تیم‌های فوتبال و دو تیم فرمول یک، ردبول همچنین حامی مالی دو باشگاه هاکی روی یخ، یک تیم دوچرخه‌سواری و یک تیم موتو جی پی است. پرداخت‌های تیم غول حامی مالی برای اولین بار در سال قبل از مرز یک میلیارد یورو فراتر رفت.

کلوپ فقط در یک صورت می تواند قراردادش را فسخ کند و آن هم سرمربی گری تیم ملی آلمان خواهد بود.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.