رابطه ام‌بی‌سی و اسراییل

مثبت نیوز – اوایل شکل‌گیری نبرد طوفان‌الاقصی و شدت‌گیری آتش‌افروزی در منطقه، روزنامه جروزالم‌پست از پخش مستندی چند قسمتی در شبکه ام‌بی‌سی عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد این مستند از سوی سازمان «شرکت عمومی پخش‌ همگانی اسرائیل» به این شبکه سعودی فروخته شده است.

 

مدتی بعد، این سازمان رسانه‌ای صهیونیستی در اطلاعه ای اعلام کرد این اولین بار است که حق پخش یک سریال تلویزیونی به شبکه سعودی فروخته می‌شود.

عنوان این مستند «پیش‌گویی کاساندرا» و مستندی کاملا ضدایرانی و علیه مقاومت اسلامی است. در این مستند، حزب‌الله لبنان و ایران به همکاری با باندهای مواد مخدر و پول‌شویی در آمریکای لاتین متهم شده‌ و در آن به همکاری موساد با اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده آمریکا(DEA) برای مقابله با این باندها می‌پردازد.
چند ماه قبل هم شرکت اسرائیلی «پارتنر» اعلام کرد با پلتفرم «شاهد» عربستان سعودی، بزرگ‌ترین پلتفرم عربی برای سرویس «ویدئو برحسب تقاضا» متعلق به گروه «ام‌بی‌سی»، قرارداد همکاری امضا کرده است و از این به بعد این دو پلتفرم اسرائیلی و عربستانی برای پخش محتواها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

نگاهی به سابقه این رسانه عربستانی نشان می‌دهد که هدف عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را دنبال می‌کند. چنانچه در سال ۲۰۲۰ نیز سابقه پخش دو سریال با عناوین «ام هارون» و «مخرج ۷» به‌طور آشکار مخاطبانش را به عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی تشویق می‌کرد. این رفتار رسانه‌ای از سوی یک رسانه عربستانی که توافقاتی با کشورهای حوزه مقاومت اسلامی دارد، با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شد.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.