دو رستوران ایرانی در بین برترین رستوران‌های دوبی

مثبت نیوز – در هتل «وان اند آنلی» در منطقه زعبیل دوبی، مراسم رونمایی از نسخه راهنمای میشلن برای رستوران‌های این شهر برگزار شد. دو رستوران ایرانی هم توانستند در این کتاب راهنما قرار بگیرند.

 

کتاب راهنمای میشلن، یکی از معتبرترین منابع برای رده‌بندی رستوران‌ها در جهان است که حدود ۱۲۴ سال است، منتشر می‌شود.

این کتاب راهنما را یک انتشارات فرانسوی منتشر می‌کند و رستوران‌ها باید حداقل یک ستاره از میشلن بگیرند. گرفتن 3 ستاره حداکثر کیفیت یک رستوران است.

اما در سطح پایین‌تری از این ستاره‌ها یک لیست تمایز به نام Bib Gourmand وجود دارد که 2 رستوران ایرانی در آنجا قرار گرفته‌اند: برنجک و شبستان.

برنجک امسال به لیست اضافه شده و شبستان پارسال هم در لیست بوده است.

رستوران شبستان در طبقه دوم هتل رادیسون بلو با منظره‌ای از دوبی قدیم قرار گرفته است و توسط نسل سوم یک خانواده ایرانی اداره می‌شود. قیمت غذا در این رستوران بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است.

رستوران برنجک اما شعبه رستورانی است که یک جوان ایرانی به نام کیان سمیعانی ابتدا در سال ۲۰۱۸ در قطب تفریح لندن یعنی منطقه سوهو با منوی اصلی کباب ایرانی افتتاح کرد و پس از آن شعبه‌ای از آن را هم به منطقه الوصل در دوبی برد.

در حال‌حاضر، ۱۲رستوران ایرانی در سراسر جهان در فهرست Bib Gourmand قرار دارند.

در این فهرست رستوران های کته، تهران–برلین، برنجک لندن، رستوران دل‌آرا کانادا، رستوران مویدا، آشپزخانه رومی، سفره، پرسپولیس، فلیم و شالیزار آمریکا حضور دارند.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.