درآمد پیامرسان های داخلی از تبلیغات چقدر است؟

مثبت نیوز – جالب است بدانید که بله، روبیکا، ایتا، آی‌گپ و سروش‌پلاس درمجموع به‌صورت تجمعی بیش از 107 میلیون کاربر فعال دارند.

 

در این میان روبیکا با 44 میلیون کاربر و ایتا با 30 میلیون کاربر صدرنشین پیام‌رسان‌های داخلی محبوب هستند. گرچه عدد رسمی از تعداد کاربران سایر پیام‌رسان‌ها منتشر نشده، اما گزارش 3 بهمن 1402 مرکز افکارسنجی ایسپا دنشان می‌دهد 46.5 درصد  مردم ایران از «اینستاگرام» استفاده می‌کنند. 35.3 درصد از «واتساپ»، 34.6 درصد از «تلگرام»، 25.2 درصد از «ایتا»، 24.1 درصد از «روبیکا» و 8.7 درصد نیز گفته‌‌اند از «بله» استفاده می‌کنند.
همچنین نگاهی به داده ‌های کافه‌بازار از دانلود پیام‌رسان‌ها نیز نشان می‌دهد روبیکا با 50 میلیون بار دانلود در رتبه اول قرار دارد. ایتا با 40 میلیون بار دانلود دوم است و پیام‌رسان بله با 20 میلیون بار دانلود، در رتبه سوم قرار دارد. پیام‌رسان سروش با 10 میلیون بار دانلود، آی‌گپ با 9 میلیون بار دانلود و پیام‌رسان گپ نیز با چهارمیلیون بار دانلود در رتبه‌های بعدی قرار دارند. میزان استفاده از سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمتر از 7 درصد بوده است.

هزینه تبلیغات در روبیکا 3 تا 33 میلیون تومان
مجموع تعداد فروشگاه‌ها در روبینو بیش از 80 هزار عدد ثبت شده است.

تبلیغات در روبیکا بر اساس پاپ‌آپ‌، پین و بازدید محاسبه می‌شود. بازید پست در روبیکا به ازای 1000 بازدید بین 10 تا 15 هزار تومان محاسبه می‌شود و برای ۱۰۰ هزار نفر بازدید یک میلیون و صد هزار تومان، ۲۰۰ هزار بازدید دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ، 300هـزار  بازدیـد سـه میلیـون و 300 هـزار تومـان،  500 هزار نفر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، یک میلیون بازدید 11 میلیون تومان و ۲ میلیون بازدید 33 میلیون تومان محاسبه می‌شود. تعرفه پاپ‌‌آپ 24 ساعته در روبیکا تقریبا 2 میلیون ‌تومان برآورد می‌شود.

تعرفه 3 تا 13 میلیون تومانی تبلیغات در ایتا 
برای تبلیغات در جایگاه به ازای هر 1000 بازدید، 13 تا 15 هزار تومان تخمین زده می‌شود. تعرفه تبلیغات در ایتا برحسب تعداد بازدید، پین کردن در جایگاه‌ها و پاپ‌آپ ساعتی محاسبه می‌شود. بر این اساس تعرفه تبلیغات گسترده به ازای 100 هزار بازدید دو ونیم میلیون تومان، 200 هزار بازدید سه و نیم میلیون تومان و 500 هزار بازدید 6.5 میلیون تومان و یک میلیون بازدید 13ونیم میلیون تومان توسط ایتا و آژانس‌های تبلیغاتی اعلام شده است. پین شدن در جایگاه اول ایتا، برای 300 هزار بازدید حدودا پنج میلیون تومان و برای 500 هزار بازدید هشت میلیون تومان هزینه برای سفارش‌دهنده تبلیغات در بر خواهد داشت. تعرفه تبلیغ در جایگاه دو ایتا، یک میلیون تومان می‌باشد. پاپ‌آپ سه‌ساعته در ایتا تعرفه 800هزار تومانی دارد، پاپ‌آپ 12 ساعته حدود یک میلیون و 300 هزار تومان و 24ساعته 1.5 میلیون تا دو میلیون تومان تعرفه دارند.

تعرفه 600 هزار تا 6 میلیون تومانی تبلیغات در بله
تعرفه تبلیغات در بله براساس تعداد بازدید و تعداد کلیک محاسبه می‌شود و میزان بازدید حداقلی 300 هزار تایی را شامل می‌شود و هر 100 هزار بازدید دو هزار تومان محاسبه می‌شود. تعرفه تبلیغات به ازای هر 300 هزار بازدید 600 هزار تومان، 500 هزار بازدید یک میلیون تومان، یک میلیون بازدید دومیلیون تومان و تبلیغات در بستر این پیام‌رسان تا دو میلیون نفر کاربری دارد و به مبلغ حدود چهار میلیون تومان می‌رسد. نوع دیگر تبلیغ در این پیام‌رسان برحسب تعداد کلیک است، حداقل تعداد تپ (کلیک) هفت هزارتاست و تعرفه آن از دو میلیون تومان شروع شده و تا 20 هزار کلیک با تعرفه حدودا شش میلیون تومانی ادامه دارد.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.