جهان در خاص ترین زمان خود قرار دارد!

مثبت نیوز – وزیر خارجه اردن، کشوری که با ایران روابط چندان محکمی ندارد، در ۴۸ ساعت دو بار تلفنی با سرپرست وزارت خارجه ایران تلفنی حرف زده و دیروز انگار که دلش قرار نگرفته باشد، سوار هواپیما شده و به ایران آمده تا چند ساعتی حضوری هم در تهران مذاکره کند و وزیر خارجه مصر، کشوری که هنوز رابطه سیاسی با ایران ندارد هم ظرف چهار روز دو بار با طرف ایرانی صحبت کرده است.

 

این وضعیت خاص از چهارشنبه دو هفته پیش شروع شد. وقتی نتانیاهو در سفری به واشنگتن رفت و در برابر کنگره آمریکا یک سخنرانی تقریبا یک ساعته کرد و اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا، ۵۲ بار سخنان او را قطع و او را به شدت تشویق کردند. پس از نزدیک به ۴۰ هزار قربانی در جنگ کیته‌توزانه‌ای که او در غزه به راه انداخته؛ این تشویق‌ها به او اعتماد به نفسی داد که برنامه‌ای مهیب برای کل خاورمیانه ایجاد کند.

همچنین «راز زمیت» تحلیلگر ارشد و کهنه کار موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل و استاد سیاست دانشگاه تل‌آویو که متخصص تحلیل‌های امنیتی و دفاعی ایران است، مقاله‌ای درباب انتخابات ایران نوشت و نارضایی عمیق محافل سیاسی، نظامی و امنیتی کشورش را نسبت به روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان و احتمال بهبود روابط ایران با جهان ابراز کرد.

 

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.