جزییات اموال چای دبش

مثبت نیوز – مزایده اموال منقول یکی از اقداماتی است که در جریان رسیدگی به این پرونده صورت می‌گیرد. تا اواخر شهریور، سه هزار و ۷۰۰ تن چای دبش در مزایده‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به فروش رسیده است.

 

اواخر شهریور ماه مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرده بود که ۳ هزار تن از میزان فروش رفته، ۳۷۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

به عبارت دیگر اگر میزان قیمت را همین در نظر گرفت، ۱۴ هزار تن باقیمانده از چای دبش که در تهران در اختیار سازمان اموال تملیکی است، ارزشی حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دارد؛ البته این ارزش با این نسبت مربوط به قیمت فروش رفته می‌شود و نه قیمت پایه.

حالا در جدیدترین مزایده فروش محموله‌های چای دبش، ۶۷ پارت از این محموله‌ها در تهران به حراج گذاشته شده است و سه پارت در کرمانشاه. مجموع قیمت پایه این ۷۰ پارت که در فرم‌های مزایده اعلام شده، به میزان ۵۱۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان می‌رسد.

از این میان، قیمت پایه محموله‌های مربوط به استان تهران، ۵۱۶ میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان می‌شود و مابقی یعنی کمی بیش از یک میلیارد تومان مربوط به انبارهای کرمانشاه می‌شود.

طبق اطلاعات موجود در مزایده، محموله‌های تهران، در «انبارهای شهر مجموعه کارخانه‌ای چای دبش واقع در شهرک صنعتی اشتهارد» قرار دارند.

از میان محموله‌های موجود در تهران، برای ۵ مورد از آنها تاریخ انقضا قید شده است. از این ۵ مورد، ۴ پارت چای دبش، با تاریخ انقضای نوامبر(یازدهمین ماه) سال ۲۰۲۴ میلادی است؛ یعنی کمتر از یک ماه دیگر. قیمت پایه این ۴ پارت، ۲۲ میلیارد و ۳۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

یک مورد دیگر هم تاریخ انقضای آن اکتبر(دهمین ماه) ۲۰۲۴ میلادی درج شده است؛ یعنی همین ماه جاری. ارزش پایه این محموله ۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون قید شده است.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.