جذب توریست با امیلی

مثبت نیوز – پخش سریال امیلی باعث رشد گردشگری فرانسه شده است.

 

بازی کردن همسر رئیس‌جمهور فرانسه به مدت یک دقیقه‌ در سریالی به نام Emily in Paris «امیلی در پاریس» بازدید زیادی ایجاد کرده است.

این سریال که در چهار فصل 10 قسمتی تا به الان منتشر شده توانسته مخاطبان زیادی در سرتاسر دنیا برای خودش جذب کند.

شاید مخاطبانی که این سریال برای آنها ساخته شده است، آمریکایی‌هایی باشند که ساندویچ‌های سریع مک‌دونالد و قهوه فوری‌های استارباکس را ترجیح می‌دهند، اما اعداد نشان می‌دهد مخاطبان امیلی در پاریس تنها آمریکایی‌ها نبوده و اتفاقا در کل دنیا این سریال تاثیرش را گذاشته است.

امیلی دختری است که دست روزگار او را از شیکاگو به فرانسه آورده و عضو تیم بازاریابی یک شرکت فرانسوی کرده است. در تمام این چهار فصل، ما با امیلی همراه می‌شویم و زندگی را از دید او می‌بینیم. اولین مواجهه امیلی با فرانسه و تفاوتش با آمریکا نام‌گذاری طبقات ساختمان است. البته که تا آخرین قسمتی که منتشر شده انتظار چیزی بیشتر از این را نمی‌شود از این سریال داشت. دوربین همراه امیلی به موزه‌ها و بناهای گردشگری نمی‌رود بلکه او را با زیستی فرانسوی مواجه می‌کند. زیستی پر از میهمانی، مد و تفریح که برای بیننده ممکن است هیجان زیادی ایجاد کرده و او را ترغیب به دیدن فرانسه و پاریس کند

براساس مطالعه‌‌ای که اخیرا انجام شده از هر پنج توریستی که به پاریس سفر می‌کنند چهار نفر آنها بابت فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که در فرانسه ساخته شده مایل به سفر بوده‌اند. در سال 2018  این عدد یک به 10 بود.

38 درصد افراد انتخاب مقصد فرانسه را سریال «امیلی در پاریس» دانستند و آن را باعث ‌انگیزه برای بازدید از فرانسه معرفی کردند. 11 درصد دیگر به سریال معمایی فرانسوی «Lupin» اشاره کردند. درمجموع 86 درصد از پاسخ‌دهندگان قبل از سفر درباره‌ فرانسه فیلم و سریالی را تماشا کرده بودند. فیلم‌های پرفروشی مانند «رمز داوینچی»، «ماموریت: سقوط غیرممکن» و «شیطان پرادا می‌پوشد» از دیگر محتواهایی است که الهام‌بخش گردشگران معرفی شده است. سریال امیلی در پاریس تنها برای گردشگران خارج از کشور مشوقی برای سفر به پاریس نبود و حتی در داخل فرانسه هم تاثیرش را گذاشت. در همین نظرسنجی اعلام شد 22درصد از ساکنان فرانسه پس از دیدن فیلم یا نمایشی که در پاریس تهیه شده سفری در داخل کشور داشتند و از آن محیط بازدید کردند. صحنه‌های زیادی از امیلی در پاریس در خیابان‌های فرانسه فیلمبرداری شده و همین باعث می‌شود افراد بخواهند در خیابان‌ها قدم بزنند و زیستی مانند امیلی را تجربه کنند.

از سال 2020 که سریال امیلی در پاریس منتشر شده است جزء یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های نتفلیکس قرار گرفته. طبق گزارش نتفلیکس، فصل اول که در سال 2020 منتشر شد توسط 58 میلیون خانواده در سراسر جهان تماشا شد. فصل دوم جزء پربیننده‌ترین برنامه‌های نتفلیکس در سال 2022 معرفی شد. فصل سوم آن در هفته اول به مدت 117.6 میلیون ساعت در پلتفرم استریمینگ تماشا شد. نیمه اول فصل چهارم، که در 15 آگوست منتشر شد در آن هفته به صدر جدول تلویزیونی جهانی رسید و با 19.9 میلیون بازدید در چهار روز، اول بود. بیشتر محتوایی که در این سریال نشان داده شده مسائل زنانه مانند پوشاک، مد و فشن است؛ برای همین دور از دهن نیست که ۷۷درصد مخاطبان این سریال زنان هستند.

mosbatnews

دیدگاهتان را بنویسید

مثبت نیوز

حامی بخش خصوصی و هنرمندان است.

تازه‌ترین خبرها

۱۳۹۰ - تمامی حقوق این تحریریه آنلاین برای پایگاه مثبت نیوز محفوظ می باشد و کپی برداری از محتوا مجاز نمی باشد.