مثبت نیوز – . اکبر عبدی که با بازی در نقش «عباس خاکپور» در «آدمبرفی» ساخته «داوود میرباقری» ظرفیتهای جدید بازیگریاش را با وجود توقیف و سانسور فیلم موردنظر در اختیار سیاستگذاران فرهنگی و بهطور کل جریان اصلی سینما قرار داده بود، در اولین اثر بلند داستانی کارگردان موفق، ولی طردشده آن ایام صداوسیما ایفاگر نقش مادر شد تا قدرتش در اجرای نقشهای عجیبوغریب را به نمایش بگذارد.
اتفاقی که ارتباطی انضمامی با کلیت کار نداشت و بیرون از اثر میایستاد؛ اما به لطف اجرای دقیق عبدی و هدایت خوب رضا عطاران برخورنده و توهینآمیز به نظر نمیرسید.
این اتفاق باعث باز شدن مسیری تازه برای دورزدن ممیزی در سینمای ایران شد.
از آن پس هر از چند گاهی مردها به زن و زنها به مرد تبدیل شدند تا تماشاگر در فریبی بزرگ، گول آنها را خورده، بلیت تهیه کرده و به سالنهای سینما برود.
در تازهترین نمونه، تبلیغات رسانهای فیلم «کجپیله» برای اکران، بر روی چهره و گریم «مردانه» بازیگرش الناز شاکردوست تأکید کرده است تا با وایرالشدن و دستبهدست شدن آن، حداقل بخشی از فروش فیلم را در گیشه تضمین کند. البته پخشکننده فیلم در اظهارنظری عنوان کرد که تصاویر منتشرشده از شاکردوست با گریم و رقص مردانه ربطی به نسخهای که قرار است در سینما نمایش داده شود ندارد! این تقلبی آشکار در راستای کشاندن مخاطب به سالنهای سینماست. تصاویر چالشبرانگیز فیلم درحالی در شبکههای اجتماعی دستبهدست میشود و تماشاگر را به سینما فرامیخواند که قرار نیست اساساً هیچ کارکرد دراماتیک و حتی آکسسوارگونهای در فیلم داشته باشد.